کد خبر: ۲۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرد: پس از لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران انتظار می‌رود صادرات نفت این کشور به کره شمالی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود درباره سیاست خارجی ایران گفت: تهران و پیونگ یانگ معمولا متحد بوده اند زیرا هر دو مورد غضب آمریکا و متحدانش هستند و هدف تحریمهای بین المللی گسترده قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: اگرچه کره شمالی هرگز تعهد علنی به تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعلام نکرده است، اما اقتصاد این کشور کوچک‌تر از آن است که کمک قابل توجهی به ایران بکند.

براساس اعلام برخی ناظران بخشی از خرید نفتی چین از ایران و دیگر تولید‌کنندگان نفت مجددا به کره شمالی صادر می‌شود.

این گزارش کنگره آمریکا می‌افزاید: از آنجا که پس از لغو تحریمها علیه ایران صادرات نفت این کشور افزایش خواهد یافت این احتمال وجود دارد که نفت بیشتر صادر شده از سوی ایران از طریق چین یا خرید مستقیم به کره شمالی برسد.

متحدان کلیدی آمریکا شامل کره جنوبی و ژاپن تحریم‌های تجاری، بانکی و انرژی علیه ایران مشابه تحریم‌های اتحادیه اروپا اعمال کرده‌اند، چرا که تمایلی ندارند که جایگاه‌ شان در بازار آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های ثانویه علیه ایران به خطر بیفتد.

کره جنوبی و ژاپن در مجموع بخش قابل توجهی از داراییهای 115 میلیارد دلاری ایران را که در کشورهای خارجی بلوکه شده در اختیار دارند، چرا که براساس تحریم‌های آمریکا خریداران نفت باید پول نفت ایران را در حساب‌های بانکی خود سپرده‌گذاری کنند و ایران از آن پول برای خرید کالا استفاده کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: