کد خبر: ۲۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
یک عضو انجمن مخترعین از هوشمندسازی پژو ۴۰۵ و پژو پارس خبرداد و گفت: هزینه‌ای بابت نصب این تجهیزات از مشتریان گرفته نمی‌شود.

 علی حیدری در نشست خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی واردکنندگان خودروها را بدون آپشن وارد کرده و در داخل اقدام به نصب آپشن می‌کنند، اظهارداشت: با این کار واردکننده حق گمرکی کمتری پرداخت کرده و قیمت فروش خودرو نیز پایین‌تر می‌آید.

وی با بیان اینکه آپشن‌سازان داخلی خود تولیدکننده هستند و قیمت تمام شده را کنترل می‌کنند، افزود: با این‌حال خودروسازان آپشن‌ها را از واسطه‌ها خریداری می‌کنند و که این امر قیمت تمام شده آنها افزایش می‌دهد.

 عضو انجمن مخترعین گفت: خودروسازان خارجی هر شش ماه یک بار اقدام به نظرسنجی از مشتریان کرده و با توجه به نیازهای آنها آپشن‌های جدیدی ارائه می‌کنند. در همین راستا خودروسازان داخلی نیز باید وارد این حیطه شده و از توان آپشن‌سازان داخلی برای افزایش تنوع و کاهش قیمت آپشن‌های ارائه شده از سوی خود استفاده کنند.

حیدری  در ادامه به آغاز طراحی سیستم هوشمندسازی پژو 405 و پژو پارس که از اسفند 92 خبرداد و اظهارداشت: قیمت این تجهیزات برای مشتریان 40 تا 45 درصد پایین‌تر از قیمت‌ خدماتی است که تاکنون توسط شرکت‌های خودروساز ارائه شده است که به عنوان مثال می‌توان به قیمت 50 هزار تومانی سنسور دنده عقب خودروها اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای بابت نصب این تجهیزات از مشتریان گرفته نمی‌شود، گفت: برای ارائه این خدمات با ایران خودرو مکاتباتی داشته‌ایم ولی تاکنون پاسخی به ما داده نشده و خودروسازان بیشتر به دنبال حل بحران اصلی تولید و فروش خود هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر: