کد خبر: ۲۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
عضو کمیسیون عمران خبر داد
عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به یک هزار پرواز در شبانه روز خبر داد و افزود: پروازهای عبوری از آسمان کشور پیش از این بین 150 تا 200 پرواز در شبانه روز بود.
 علیرضا خسروی گفت: از پروازهای عبوری درآمد خوبی کسب می کنیم که درحوزه تامین و تقویت زیرساخت های این بخش هزینه می شود.
این نماینده مجلس یادآور شد که اجرای این طرح با حضور عابدازاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به تذکر اعضای کمیسیون نسبت به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: بحث های بسیاری درباره آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی مطرح می شود به طور نمونه بلیت آنتالیا 500 هزار تومان است و بلیت نجف تا یک میلیون و 200 هزار تومان هم رسید؛ خواسته ما این است که قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به صورت همگن اجرا شود ضمن آنکه به مباحث ارتقای ایمنی پروازها٬ نوسازی ناوگان و افزایش کیفیت خدمات به مسافران نیز توجه لازم صورت گیرد.
این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی به شرکت های هواپیمایی هنوز ایرلاینی نسبت به افزایش قیمت اقدام نکرده اما افزایش قیمت بلیت ناشی از اخلال گری برخی واسطه ها و دلالان است که نسبت به خرید بلیت پروازها اقدام می کنند و سپس بلیت ها را با نرخ های گران به مردم می فروشند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای درست آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منوط به جمع آوری و برخورد با دلالان متخلف است ادامه داد: این واسطه ها با اقدامات ناخوشایند خود شرایط را برای بازار صنعت حمل و نقل هوایی سخت می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بدهی ایرلاین ها به شرکت پخش فرآورده های نفتی و فرودگاه ها گفت: ایرلاین ها باید با اجرای آزادسازی متعهد به پرداخت بدهی های خود شوند ضمن اینکه باید در قبال تاخیرهای پروازی نیز پاسخگو باشند و نسبت به پرداخت خسارت به مسافران اقدام کنند.
وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است و باید اجرا می شد، افزود: وزیر راه و شهرسازی در مقابل اجرای قانون برنامه پنجم توسعه درخصوص آزادسازی قیمت بلیت٬ از شرکت های هواپیمایی نیز انتظار دارد که کیفیت خدمات را افزایش دهد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: