کد خبر: ۲۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با شرکت های خودروسازی کشورهای فرانسه، آلمان و سوئد تفاهم انجام شده است اما آنها منتظر عملیاتی شدن برجام هستند.
محمد رضا نعمت زاده امروز (سه شنبه) در حاشیه همایش توسعه همکاری های ایران و فنلاند در جمع خبرنگاران افزود: تفاهم با کشورهایی همچون ایتالیا و ژاپن نیز در مراحل اولیه قرار دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد نشست با هیات فنلاندی نیز گفت: این کشور در زمینه های جنگل، محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر، تصفیه آب و فاضلاب تخصص دارد که امیدوارم با حضور حدود 100 شرکت فنلاندی در ایران بتوانیم زمینه هایی را برای همکاری بین دو کشور تعریف کنیم.
نعمت زاده افزود: پیشنهاد کرده ایم در اسفندماه امسال شرکت هایی که در این زمینه ها فعالند به ایران بیایند تا همایشی برگزار شود؛ همچنین قرار شد وزیر محیط زیست و کشاورزی فنلاند نیز در آن زمان به ایران سفر کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این دیدار مقرر شد بانک صنعت و معدن نیز حامی مالی این همایش باشد.
به گزارش ایرنا، همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و فنلاند امروز (سه شنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین «لنیتا توواکا» وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.
روابط ایران و فنلاند در سال های اخیر به دلیل اعمال سیاست های تحریمی دچار نوسان شده به طوری که ارزش تجارت میان دو کشور که در سال 2006 میلادی به حدود 200 میلیون یورو می رسید، در سال 2014 به حدود 23 میلیون یورو کاهش یافت.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: