کد خبر: ۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
مدیرعامل آبفای خبر داد:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت فرانسوی سوئز، این شرکت اروپایی در صنعت آب و فاضلاب ایران حضور خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز در دیدار با مسئولان شرکت فرانسوی سوئز گفت: تأسیسات بزرگ و گسترده صنعت آب و فاضلاب کشور نیازمند به روز رسانی بر اساس قواعد جدید جهانی است.

به گفته این مسئول، شرکت سوئز با پیشینه ای قابل اعتنا در این عرصه می تواند با انتقال موثر تکنولوژی، یاریگر صنعت آب و فاضلاب کشور بوده و علاوه بر آن، با اعتبار و ارتباطاتی که با نهادهای پولی جهانی دارد، در تأمین خطوط اعتباری و روش های فاینانس با ایران مشارکت کند.

جانباز در ادامه با اشاره به سفر آینده رئیس جمهوری ایران به فرانسه ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه جزو برنامه مهم کاری دو کشور در این سفر قرار گرفته و خط اعتباری ویژه ای در حوزه آب ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور آمادگی دارد در مدیریت کلان یک شهر با شرکت یادشده همکاری کند تا با ارتقای روش های ارتباط با مشتریان، افزایش درآمد و کاهش مصرف، این مهم به شکل نمونه انجام شود.
معاون توسعه بازارهای بین المللی شرکت سوئز با اشاره به وجود زیرساخت های خوب و مؤثر در صنعت آب و فاضلاب ایران، گفت: بررسی و امکان سنجی کاملی در ایران در 6 ماه گذشته از سوی این شرکت انجام شده است.
ویکتور گارنریل خاطرنشان کرد: چالش کمبود منابع در صنعت ایران مشهود است که آماده همکاری در بخش های تحقیق و توسعه، مدیریت دانش و آموزش هستیم.
این مسئول فرانسوی ادامه داد: شرکت سوئز در نخستین گام و به شکل نمونه در منطقه یک تهران، طرحی که شامل مدیریت شبکه است را به انجام خواهد رسانید که پیش بینی می شود در مدت پنج سال هدر رفت شبکه 10 درصد کاهش یابد.
وی اظهار داشت: این شرکت آماده سرمایه گذاری از طریق تاسیس شرکت مشترک با بخش خصوصی ایران به ویژه برای مدیریت پروژه است.
به گزارش ایرنا، دیروز (سه شنبه) تفاهم نامه همکاری در بخش های آموزش، ارتقای سیستم های بهره برداری، تبادل اطلاعات و تجربه ها، انتقال دانش و فناوری، تحقیق و توسعه، تأمین مالی و نیز مدیریت تقاضا و مصرف به امضای مدیران عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت فرانسوی سوئز رسید.
مبادلات تجاری ایران و فرانسه در سال 2014 با کاهش هشت درصدی نسبت به سال پیش از آن، به 482 میلیون یورو رسیده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: