کد خبر: ۲۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
‌مدیر کل اشتغال اتباع خارجی اعلام کرد
‌مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ درصد مشاغل رده پائین کشور در اختیار افغان های مقیم ایران است
علی اقبالی در نشست با خبرنگاران در گرگان افزود:اکنون 14 استان کشور درگیر اصلی اشتغال اتباع کشور افغانستان هستند.

وی با اشاره به آمار اشتغال اتباع کشور افغانستان اظهار کرد: در دو سال اخیر برای 190 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان با نظارت اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها، کارت کارگری صادر شده است.

اقبالی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از دو کشور افغانستان و عراق پناهنده دارد که بیشتر پناهندگان عراقی به کشور خود بازگشته‌اند.

وی افزود: بکارگیری اتباع افغانستان در کشور براساس میزان تحصیل آنها بوده که عمده تقاضای کار از سوی این اتباع در حوزه کارگری است. اکنون بکارگیری اتباع کشور افغانستان در ایران در 64 نوع شغل در حوزه کارگری است.

اقبالی ساماندهی بکارگیری اتباع افغانستان در کشور را ضروری دانست و افزود: توجه به این مهم و اقدام عملی باعث خواهد شد تا تهدیدها و مشکلاتی که از این ناحیه با آن مواجه هستیم در آینده با بهره برداری بهینه از این ظرفیت تبدیل به فرصت برای سرمایه گذاری در کشور شود.

به گفته وی، تاکنون فقط در حوزه اجتماعی 50 هزار زن ایرانی با اتباع کشور افغانستان ازدواج کرده اند. طبق آماری که توسط دستگاه‌های مرتبط ارائه می‌شود، 1.5 میلیون نفر اتباع کشور افغانستان هم اینک در ایران زندگی می‌کنند.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در همایش تخصصی شناسایی و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز استان گلستان به گرگان سفر کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: