کد خبر: ۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
قیمت هر اونس طلا، پس از افزایش ۰.۴ درصدی در جلسه گذشته و همزمان با کاهش ارزش دلار، امروز نیز ۰.۳ درصد افزایش داشت و به رقم ۱۰۷۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.
به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد که طلا امروز افزایش قیمت خود را ادامه دهد، اما با توجه به اینکه سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو هفته آینده نرخ بهره را افزایش دهد، افزایش قیمت فلز زرد محدود بود.
با توجه به احتمال بالای افزایش نرخ بهره در آمریکا در نشست روزهای 15 و 16 دسامبر فدرال رزرو، تجار طلا چندان به افزایش پایدار قیمت ها خوش بین نیستند.
انتظار می رود افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضا برای فلز زرد شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره 9 درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، پس از افزایش 0.4 درصدی در جلسه گذشته و همزمان با کاهش ارزش دلار، امروز نیز 0.3 درصد افزایش داشت و به رقم 1077 دلار و 60 سنت رسید. قیمت طلا هم اکنون حدود 30 دلار از پایین ترین رقم حدود 6 سال گذشته که هفته گذشته به ثبت رسید بالاتر است.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: ـدر آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو، قیمت طلا در حدود 1065 تا 1085 دلار تثبیت خواهد شد.»
وی افزود، طلا فعلا از نوسانات ارزش دلار تبعیت می کند.
ارزش دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم 12 سال و نیم گذشته در هفته گذشته، امروز برای دومین جلسه متوالی در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش داشت.
سرمایه گذاران معتقدند که قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره به 1000 دلار خواهد رسید.
کاهش قیمت کالاها، به خصوص قیمت نفت خام نیز بر قمیت طلا تاثیرگذار بوده است. قیمت نفت خام پس از نشست بی نتیجه روز جمعه اوپک در مورد تعیین سقف تولید مشخصر، به پایین ترین رقم در حدود 7 سال گذشته رسیده است.
کاهش قیمت نفت نگرانی ها از کاهش تورم را افزایش می دهد و از آنجایی که کاهش تورم یک عامل کاهنده قیمت طلاست، این وضعیت سبب آسیب دیدن فلز زرد می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: