کد خبر: ۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
عبده تبریزی عنوان کرد
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان از دولت قبل بدهی باقی مانده که تمامی بخش های اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است.

حسین عبده تبریزی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات برنامه ریزی توسعه اقتصادی در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: اختلاس در دولت نهم و دهم بسیار رشد و صدمه زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد؛ اختلاس بهره وری را از بین می برد.
وی گفت: افرادی که ثروت بادآورده از طریق اختلاس به دست می آورند قدرت نگه داشت و سرمایه گذاری پولی را که در دست دارند ندارند.
مدیرکل اسبق بورس کشور ادامه افزود: دولت یازدهم زمانی قدرت را در دست گرفت که با تورم و رکود بالایی روبه رو بود.
وی اظهارکرد: تورم در سال های 90 تا 92 بسیار افزایش یافت و تا 40 درصد رسید که این میزان تورم برای اقتصاد مزمن است.
وی بیان کرد: برای خروج از رکود باید ریشه های رخداد رکود را شناسایی کرد؛ رکود از بخش نفت در کشور آغاز شد و با کاهش قیمت نفت در دوسال اخیر این رکود ادامه یافت.
وی افزود: به طور دائم بودجه خانوار کوچک و درآمد سرانه در کشور کاهش یافته است؛ قدرت خرید کاهش یافته و بر خلاف بسیاری از کشورها میزان مصرف در ایران از تولید بسیار پایین تر است.
مشاور وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برای خروج از رکود باید به جامعه پول تزریق شود اما دولت و بانک ها قدرت انجام این کار را ندارند.
عبده تبریزی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان، بخشی از لشکر بیکاران کشور را تشکیل می دهند، گفت: دانشجویان با توجه به شرایط نابسامان اشتغال فعلی، پس از فارغ التحصیل شدن به دلیل نبود کار به ادامه تحصیل ادامه می دهند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در کشور کاملا نامناسب است بیان کرد: نرخ اشتغال در کشور 13 درصد عنوان شده اما باید در کنار این آمار به نیروی فعال مشغول به کار نگاه کرد.
وی افزود: جمعیت فعال مشغول به کار در کشور زیر 40 درصد هستند؛ در دولت قبل تعداد فعالان مشغول به کار اضافه نشدند و بیشتر جذب نیروهایی که اتفاق افتاد جایگزین افراد بازنشسته شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: