کد خبر: ۲۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در آغاز معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. انتظار کارگزاران و سرمایه گذاران برای انتشارگزارش هفتگی مربوط به میزان ذخایر نفتی راهبردی آمریکا توسط وزارت انرژی این کشور که احتمالا رقم آن این هفته کاهش یافته است باعث شد بهای نفت آمریکا در آغاز معاملات روز چهارشنبه افزایش یابد.
بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در آغاز معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

انتظار کارگزاران و سرمایه گذاران برای انتشارگزارش هفتگی مربوط به میزان ذخایر نفتی راهبردی آمریکا توسط وزارت انرژی این کشور که احتمالا رقم آن این هفته کاهش یافته است باعث شد بهای نفت آمریکا در آغاز معاملات روز چهارشنبه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت که بیشتر برای قیمت گذاری نفت مصرفی در آمریکا به کار برده می شود، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژانویه با 26 افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 37 دلار و 77 سنت رسید.

بازار نفتی که از هفته گذشته به علت تصمیم اوپک در کاهش ندادن تولید خود به شدت بی رونق شده است اکنون چشم به تغییر و تحولات نفت در آمریکا دوخته است.

اندی لیپوAndy Lipow کارشناس شرکت مشاور سرمایه گذاری لیپو اویل آسوشیتسLipow Oil Associates، نهادی که نوسانات بازار نفت را نیز تحلیل می کند در این باره گفت بازار نفتی همچنان تحت فشار عوامل کاهشی است زیرا انجمن نفت خام آمریکا اعلام کرده است که ذخایر بنزین و فرآورده های پالایشگاهی در آمریکا در هفته منتهی به چهارم دسامبر افزایش یافته است.

انجمن نفت خام آمریکا امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد اگرچه میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته منتهی به چهارم دسامبر کاهش نشان می دهد اما از آن طرف، پیش بینی های این نهاد درباره فرآورده های نفتی حاکی از آن است که میزان ذخایر بنزین و میزان فرآورده های نفتی یعنی نفت گاز یا گازوئیل و سوخت گرمایشی تا هفته گذشته ممکن است بیش از پنج میلیون بشکه افزایش یافته باشد.

تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ(Bloomberg) نظرآنها را درباره میزان ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا جویا شده است پیش‌بینی می‌کنند میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به چهارم دسامبر ممکن است یک میلیون و 300 هزار بشکه افزایش یافته باشد.
پیش‌بینی همین تحلیلگران بازار نفتی درباره میزان ذخایر راهبردی فرآوردهای نفتی نیز حاکی از آن است که میزان ذخایر بنزین تا هفته گذشته یک میلیون و 800 هزار بشکه و میزان فرآورده های نفتی یعنی نفت گاز یا گازوئیل و سوخت گرمایشی،هم دو میلیون و 300 هزار بشکه احتمالا تا هفته گذشته افزایش یافته است.

کارشناسان کومرتسبانک می گویند اگر قرار باشد تولید نفت آمریکا کاهش یابد این امر در سال آینده رخ خواهد داد و از قرار معلوم میزان تولید این کشور سال آینده حدود 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. 


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: