کد خبر: ۲۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
میرزاییدبیر اتاق اصناف شهرستان بهارستان گفت: در این شهرستان یک ممیز برای یک سال حدود پنج هزار پرونده در دست دارد که با توجه به آنکه وقت بررسی همه آنها را ندارد، مالیات تمام پرونده ها را به صورت علی الراس صادر می کند.

علی میرزایی  ضمن اشاره به وجود ۲۲ هزار واحد صنفی در بهارستان افزود: متاسفانه ۸۰ درصد واحدهای صنفی بهارستان مشمول مالیات علی الراس شدند.
وی افزود: یک ممیز در شهرستان بهارستان برای یک سال پنج هزار پرونده در دست دارد که با توجه به آنکه وقت بررسی آنها را ندارد، مالیات تمام پرونده ها را به صورت علی الراس صادر می کند؛ این درحالیست که مالیات باید عادلانه تعیین شود.
عضو کمیسیون حل اختلاف دارایی با انتقاد از نحوه برخورد نامناسب ماموران مالیاتی با واحدهای تولیدی گفت: ممیزین با واحدهای صنفی آنچنان بد برخورد می کنند که اصناف دیگر از مالیات بگیران زده شده اند.
دبیر اتاق اصناف بهارستان تصریح کرد: در همه جای دنیا رسم بر این است که در شرایط رکودی از اصناف و واحدهای تولیدی حمایت ویژه شود اما متاسفانه هم اکنون بخش تولید کنار گذاشته شده است.
به گفته وی، براساس آمارهای موجود هم اینک ۲ هزار واحد صنفی در بهارستان تعطیل شدند و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی نیز در حال تحویل دادن پروانه کسب خود هستند.
میرزایی در عین حال متذکر شد: در حال حاضر بدترین رخداد این است که اکثر واحدهای تولیدی به مشاغل کاذب و دلالی رو می آورند.
وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی باید واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات به صورت موقت معاف شوند، افزود: هزینه و درآمد واحدهای صنفی با یکدیگر همخوانی ندارد و واحدهای تولیدی هم به سرعت تعطیلی خود را اعلام می کنند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار