کد خبر: ۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
رییس اتحادیه بارفروشان از سرمازدگی گوجه‌فرنگی‌های خوزستان و بهبهان خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با ارائه و اصلاح الگوی مناسب کشت از گرانی و کمبود میوه در بازار جلوگیری کند.

محسن محمودی با بیان اینکه کار اصلی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی برای کشاورزان است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اگر الگوی خوبی داشته باشد و مصرف سرانه را به کشاورزان اطلاع دهد، همه آن‌ها می‌دانند که هر ساله به چه میزانی باید کشت کنند؛ به عنوان مثال یک سال که با کمبود سیب‌زمینی مواجه می‌شویم در سال آینده همه کشاورزان به تولید آن اقدام می‌کنند و همین موضوع باعث می ‌شود محصولات روی دستشان باقی بماند و به دلیل کاهش قیمت بسیار زیاد، با زیان مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید کشاورزان را حمایت کند، گفت: اگر در یکسال کشاورزان در رابطه با محصولی تولید بیش از نیاز داشته باشند وزارت جهاد می تواند مازاد آن را از کشاورزان خریداری کند تا آن‌ها متضرر نشوند چون با عرضه زیاد محصول به بازار با کاهش قیمت زیادی مواجه می شویم.

محمودی ادامه داد: در بعضی مواقع نیز شاهدیم که محصولی در بازار کمیاب می‌شود و در آن زمان وزارت جهاد کشاورزی باید بتواند با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام داده محصولاتی که در انبارها ذخیره کرده را به بازار عرضه کند تا تناسب بین عرضه و تقاضا برقرار شود و با افزایش قیمت زیاد در بازار مواجه نشویم.

ضرورت استفاده وزارت جهاد کشاورزی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مربوطه

رییس اتحادیه بارفروشان همچنین بر ضرورت استفاده وزارت جهاد کشاورزی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مربوطه تاکید کرد و افزود: اگر وزارت جهاد کشاورزی زمین در اختیار به فارغ‌التحصیلان قرار دهند آن‌ها می‌توانند ایده‌های خود را اجرا کنند.

محمودی گفت: به دلیل سرمایی که در چند روز گذشته داشتیم گوجه فرنگی‌های خوزستان و بهبهان از بین رفتند؛ بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود کند یا در بعضی مواقع باید از طریق واردات اقدام به تنظیم بازار کند، چون برخی مواقع فقط از طریق واردات است که می‌توان بازار را به تعادل رساند.

وی در عین حال تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با اتحادیه‌های مربوطه مشورت کند ولی همکاری‌های لازم انجام نمی‌شود.

منبع : ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: