کد خبر: ۲۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
رئیس جمهوری در هفته ای که گذشت سفری به مشهد داشت تا شاهد وضعیت توسعه ای استان خراسان رضوی باشد؛ معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنان نیز در 49 سفر به استان های مختلف کشور پیگیر مشکلات مردم و میزان پیشرفت طرح ها بودند.
در سفری که حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه به مشهد مقدس داشت گفت که در این سفرآخرین وضعیت برنامه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه پیشرفت طرح ها و برنامه هایی که در آخرین سفر به این استان، وعده انجام آنها داده شده به چه میزان است.
دکتر روحانی در این سفر که با تعدادی از اعضای هیات دولت همراهی می شد در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس تاکید کرد: باید تلاش کرد فضای انتخابات کشور قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره های علاقه مند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاه ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه را یادآور شد و تأکید کرد مجلس شورای اسلامی دارای جایگاهی پراهمیت در جمهوری اسلامی است .
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی تر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. امیدواریم هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و موجب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نمایی های ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر استفاده از فرصت ها و امکانات موجود و تلاش تمام مسئولان و دستگاه های اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی تأکید کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه های استان خراسان رضوی بوجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش های ارایه شده، عمده طرح ها و پروژه های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح ها هر چه سریعتر کامل شوند.
در این سفر چیت چیان وزیر نیرو گزارشی از وضعیت پروژه های استان خراسان رضوی در بخش آب و برق ارائه کرد و
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز از روند پیشرفت طرح ها و پروژه های مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی گزارش داد.
هفته ای که گذشت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز سفری به استان البرز داشت و در حالی که از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، همراهی می شد از نزدیک با پیشرفت طرح های عمرانی،اقتصادی و فرهنگی آشنا شد .
همزمان با سفر رئیس دولت به خراسان رضوی ، معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در 49 سفر جداگانه به شهرها، روستاها و مراکز استانها پیگیر طرح های دولت بودند و از نزدیک مشکلات مردم مورد توجه و بررسی قرار دادند.
این سفرها جدا از سفرهای مقام های عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد .
 
** شنبه 14 آذر
اهواز- محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ارسال نامه ای از استاندار خوزستان به دلیل بهبود شاخصهای اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان تقدیر کرد.
شهرری ـ سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه را بهترین مکان برای نقد صحیح قدرت دانست و گفت: امروز دانشجویان از توان و قدرت نقد خود به عنوان یک رویه مطلوب برای اصلاح امور استفاده می کنند.
شیراز- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت : بخش صنعت از منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها می تواند از اعتبار20هزار میلیارد ریالی برخوردار باشد که تاکنون دو هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است و براساس شاخص ها میان استان ها توزیع می شود.
یزد- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حفظ محیط زیست و تغییر الگوی مصرف به ویژه در حوزه آب و انرژی نیازمند تغییر رویکرد و یک انقلاب زیست محیطی هستیم.
رشت - حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، پرورش ماهی در قفس و پرورش گلخانه ای سیفی جات را دو برنامه مهم وزارت جهاد کشاورزی در راهبرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
اهواز- سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشتری مداری در حوزه تعاون باید به فرهنگ تبدیل شود.
یزد - مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 127 هزار و 950 نفر معادل یک درصد از 13 میلیون دانش آموز کل کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می دهند.
** یکشنبه پانزدهم آذر
اهواز- رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وظیفه هیات های اجرایی انتخابات تامین امنیت جلسه های دارای مجوز است گفت: هیچکس حق بر هم زدن جلسه ها و سخنرانی های مجوزدار را ندارد.
اصفهان - محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: به همت دولتمردان و وزیر آموزش و پرورش، امسال یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان کشور اختصاص یافت.
 
**دوشنبه شانزدهم آذر
یزد - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تصویب تغییر نام این سازمان به نام 'سازمان آموزش پرورش با نیازهای ویژه' در نشست شورای این سازمان خبر داد.
کرج- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توافق برجام و تلاش دستگاه دیپلماسی کشور دراین مسیر گفت: به خاطر تحقق این گام مهم و اساسی باید قدردان رهبری معظم انقلاب ، رئیس جمهوری و دستگاه دیپلماسی کشور باشیم.
یاسوج - مرضیه کرد معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای کیفی خدمات آموزشی راهبرد اصلی مدارس غیرانتفاعی کشور است.
گرگان - شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مرحومه مرجان نازقلچی فرماندار فقیده بندرترکمن نماد توانمندی و بهره مندی صحیح زنان در مدیریت کشور و الگویی مناسب برای دختران ایران زمین بوده و هست.
بجنورد - حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور گفت: جنبش دانشجویی نقشی مهم و اساسی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد.
**سه شنبه هفدهم آذر
کرج- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح سه شنبه در جریان بازدید از راه آهن تهران - کرج - هشتگرد در استان البرز گفت که این مسیر ریلی چهار خطه می شود.
اهواز - ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تا نیمه نخست سال 1395 درقالب طرح تحول در حوزه سلامت بویژه بهداشت، مراقبت های سلامتی را برای همه مردم شهرها به ارمغان می آوریم.
کرج - سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایجاد بازار مناسب رابرای محصولات شرکت های دانش بنیان از اولویت ها عنوان کرد.
کرج- معاون تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت که در گذشته اگر از پژوهش غفلت می کردیم عقب می ماندیم، اما امروز اگر به آن توجه نداشته باشیم با نابودی ظرفیت ها مواجه خواهیم شد.
شهرری ـ سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه را بهترین مکان برای نقد صحیح قدرت دانست و گفت: امروز دانشجویان از توان و قدرت نقد خود به عنوان یک رویه مطلوب برای اصلاح امور استفاده می کنند.
یزد - مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 127 هزار و 950 نفر معادل یک درصد از 13 میلیون دانش آموز کل کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می دهند.
اصفهان - سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اجرای برجام، خود را برای ورود به عرصه تجاری سازی صنعت صلح آمیز هسته ای کشور آماده می کنیم.
گرگان - شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مرحومه مرجان نازقلچی فرماندار فقیده بندرترکمن نماد توانمندی و بهره مندی صحیح زنان در مدیریت کشور و الگویی مناسب برای دختران ایران زمین بوده و هست.
اصفهان - محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کادر متخلف بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از کار برکنار شدند.
** چهارشنبه هجدهم آذر
گرگان - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اعتبارات حوزه ورزش دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی جاری به سه برابر افزایش یافته است
بوشهر- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: کشور ایران در مسیر شرق به غرب دنیا کوتاه ترین و امن ترین مسیر برای عبور شبکه فیبر نوری است.
کرمان - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته 86 نفر در ایران به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و به نظرم امسال رسانه ها این موضوع را در کرمان خیلی بزرگ جلوه دادند.
اراک- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بودجه تحقیقاتی کشور از 48 صدم درصد تولید ناخالص ملی تجاوز نمی کند و این رقم جوابگوی نیاز نیست.
قم- معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به روند پیشرفت طرح های عمرانی قم، گفت: طرح های ریلی در این استان باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.
کرمان - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ورود به کرمان از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور این شهر بازدید و از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در این مرکز عیادت کرد.
 
** پنجشنبه نوزدهم آذر
مشهد- رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط و وضعیت مصوبه های سفر استانی سال گذشته به استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار می گیرد.
شیراز- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروههای تکفیری از قرآن سوء استفاده می کنند در حالی که این کتاب آسمانی، رحمت است.
کاشان- وزیر دادگستری گفت: غضب و کینه دشمنان اسلام بویژه کفار و منافقین سرسپرده بدلیل موقعیت و جایگاه ویژه ایران اسلامی در صحنه بین الملل است.
مشهد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : تا پایان سال مالی 94 تمامی تعهدات سفر شهریور ماه سال 93 رئیس جمهوری به خراسان رضوی اجرایی و انجام می شود.
 
** جمعه بیستم آذر
مشهد - وزیر نیرو گفت : چهار راهکار اساسی برای حل بحران آب خراسان رضوی طبق برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان و بلندمدت با جدیت در دست پیگیری است.
قزوین- معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: برخی رسانه ها که علیه بزرگان و شخصیت های نظام قلم فرسایی می کنند با خط رهبری فاصله هزار ساله دارند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: