کد خبر: ۲۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
مدیر عامل توانیر گفت: به دلیل این‌که حجم مسائل و موضوعاتی که در صنعت برق مطرح می‌شود بسیار زیاد و تخصصی است، لذا وزارت نیرو تصمیم گرفت که به منظور تمرکز‌زدایی در کارها به امور برقی استقلال ببخشد، اما این مساله به معنای انحلال توانیر نیست.
با بیان این‌که به منظور تمرکز‌زدایی و استقلال امور برقی برخی امور به شرکت مادر تخصصی برق حرارتی واگذار شد، تصریح کرد: این مساله به معنای کمرنگ‌شدن نقش توانیر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که امر تولید برق در همه جای دنیا به عنوان یک امر مسلم و کلیدی است، این تجربه در تمام دنیا نیز وجود دارد و ما نیز همسو با سیاست‌های وزارت نیرو پیش می‌رویم.

مدیر عامل توانیر در خصوص علت عقب‌ماندگی انرژی‌های تجدید‌پذیر گفت: در حال حاضر قرار‌دادی را به کشور ترکیه‌ای به منظور ارتقاء انرژی تجدید‌پذیر و حرارتی امضاء کرده‌ایم.

کردی با بیان این‌که در بخش تامین برق سالانه نیاز به افزودن 5000 مگاوات است، تاکید کرد: صنعت برق نیاز به ورود سرمایه‌های جدید دارد که باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی صنعت برق گفت: باید بتوان با جذب سرمایه‌های جدید و ورود تکنولوژی این صنعت را ارتقاء داد و این نکته را نیز در نظر گرفت که ورود سرمایه‌گذاران خارجی هیچ تداخلی در فعالیت بخش خصوصی در داخل کشور ندارد.

منبع:ایسنا



نام:
ایمیل:
* نظر: