کد خبر: ۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان 25 کشور؛
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه پس از لغو تحریم ها شاهد جهشی در توسعه صنعت پتروشیمی خواهیم بود گفت: تا پایان سال 95 ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 70 میلیون تن در سال خواهد رسید.
عباس شعری مقدم روز یکشنبه در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) افزود: هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی 60 میلیون تن در سال است در حالی که اگر تحریم های ظالمانه نبود این ظرفیت به 100 میلیون تن در سال می رسید. 
وی با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه افزود: در نتیجه اقدامات هوشمندانه تیم مذاکره کننده هسته ای، در آینده شاهد رونق بیشتری در این صنعت خواهیم بود. 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: پیش از برگزاری این همایش شرکت های متعدد اروپایی و آسیایی مراجعه و خواستار کسب اطلاع از وضعیت صنعت پتروشیمی در ایران بودند. 
شعری مقدم ادامه داد: این شرکت ها اعلام آمادگی کردند که پس از لغو تحریم ها در ایران سرمایه گذاری خواهند کرد. 
وی با برشماری مزیت های سرمایه گذاری در ایران گفت: ایران با دارا بودن 158 میلیارد بشکه ذخایر نفتی و 34 تریلیارد متر مکعب ذخایر گازی دارای بیشترین ذخایر هیدروکربنی در جهان است. 
به گفته شعری مقدم، وجود 2هزار کیلومتر مرز آبی، جمعیت 75 میلیون نفری، نیروی جوان تحصیلکرده و معافیت گمرکی و مالیاتی در مناطق آزاد از مزیت های صنعت پتروشیمی ایران به شمار می رود. 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه با تشریح وظایف شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از خصوصی سازی گفت: هدایت، نظارت و سیاستگذاری از جمله وظایف این شرکت در دوران جدید محسوب می شود. 
شعری مقدم افزود: این شرکت همچنین باید فضای مطلوب کسب و کار را در صنعت پتروشیمی ایجاد و برای اصلاح و ابطال قوانین دست و پاگیر تلاش کند. 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هدف از توسعه صنعت پتروشیمی در ایران جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش است اضافه کرد: تا پایان امسال حدود 4.5 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه می شود. 
وی ادامه داد: همچنین قرار است با راه اندازی واحدهای جدید، ظرفیت تولید به 70 میلیون تن در سال افزایش یابد. 
وی گفت: در صورت مبنا قرار دادن قیمت های سال 1390، ارزش کل فروش محصولات پتروشمی به 27 میلیارد دلار در سال می رسد.
دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران با حضور نمایندگان 25 کشور امروز و فردا در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: