کد خبر: ۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که برنامه ششم می بایست منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: دولت مصمم است بعد از لغو تحریم ها، پیشرفت کشور سرعت بیشتری بگیرد که اقتصاد مقاومتی سیاستی شاخص در دوران پساتحریم خواهد بود.
اسحاق جهانگیری در دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی نمونه ای بارز و بسیار خوبی از اقتصاد مقاومتی است.
جهانگیری از مطرح شدن برنامه ششم اقتصادی در یکی، دو هفته آینده در هیات دولت خبر داد.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط جدید بازار ایران نباید بازاری مصرفی باشد.
معاون رئیس جمهوری افزود: این به این معنا نیست که واردات و مصرف کالاهای مورد نیاز را ممنوع می کنیم بلکه شرکت ها می توانند در یک چارچوب مشخص سرمایه گذاری و از بازار بزرگ 80 میلیونی ایران استفاده کنند.
جهانگیری ایجاد شغل، توسعه رفاه و افزایش اقتدار اقتصادی مردم ایران را از برنامه های 10 سال آینده نام برد و گفت: ایران کشوری استثنایی است.
وی با بیان موقعیت نفت و گاز، معادن، موقعیت جغرافیایی، جمعیت، نیروی تحصیلکرده جوان کشور و زیرساخت های صنعتی و اقتصادی گفت: این شرایط ایران را از هر منظر یک کشور استثنایی کرده که در آینده قادر است نه تنها مشکلات خود را حل کند بلکه در دنیا گره گشای مشکلات باشد.
در این همایش وزیر نفت، وزیر امور خارجه و تعداد 97 شرکت برتر فعال پتروشیمی جهان از 25 کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما به مدت 2 روز برگزار می شود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: