کد خبر: ۲۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
رییس سندیکای صنعت برق تشریح کرد
رییس سندیکای صنعت برق ایران گفت: ادغام وزارت نیرو با وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند اثرات مثبت و منفی را به همراه داشته باشد که این مساله نیز بستگی به تمهیدات دولت دارد.

علیرضا کلاهی با بیان این‌که ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت می‌تواند تاثیرات مطلوبی را داشته باشد، اظهار کرد: اگر مسائل مربوط به انرژی کشور تحت کنترل یک وزارتخانه قرار بگیرد از جهات مختلفی همچون تامین بدهی‌های وزارت نیرو می‌تواند مفید تلقی شود.

وی ادامه داد: بخش آب نیز باید زیرمجموعه وزارت کشاورزی قرار گیرد و یا به عنوان یک وزارتخانه مستقل تشکیل شود به‌طوری که یک مجموعه سیاست‌گذاری مشترک انرژی صورت بگیرد.

رییس سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به اثرات منفی ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت اضافه کرد: در این زمینه نیز مباحث منفی همچون بی‌توجهی به صنعت برق و گم شدن این صنعت در دل نفت وجود دارد.

کلاهی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد به‌طور قطع نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم، لذا باید از همین ابتدا تمهیدات اساسی برای این مهم اندیشیده شود.

وی در خصوص بحران آب کشور اظهار کرد: برطرف کردن بحران آب نیازمند یک عزم ملی است به‌طوری که می‌توان گفت حتی اگر ادغام صورت بگیرد بدون عزم ملی کاری از پیش نمی‌رود.

رییس سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به سبقه طولانی مشکلات آبی کشور بیان کرد: برای این مهم باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، اما مساله‌ی مبرهن داشتن نتایج مثبت و منفی ادغام وزارت نیرو است.

به گفته کلاهی با توجه به این‌که این بار دولت عزمی جدی برای ادغام وزارت نیرو دارد می‌توان پیش‌بینی کرد که این مساله اتفاق می‌افتد و باید منتظر نتایج آن بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: