کد خبر: ۲۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
معاون وزیر نفت خبرداد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه ایران با دارا بودن مزیت هایی مانند سواحل طولانی و خوراک فراوان بهترین گزینه در جهان برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است، افزود: پیش بینی می کنیم تا سال 1404 حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شود.

 عباس شعری مقدم روز یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران افزود: بلافاصله پس از موفقیت مذاکرات برجام، شرکت های اروپایی و آسیایی مذاکراتی را با ایران انجام دادند.
وی افزود: سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی در همایشی که امروز برگزار می شود با امکانات و فرصت های سرمایه گذاری در ایران آشنا می شوند.
وی با بیان اینکه ایران، پیش و پس از تحریم ها تفاوت زیادی دارد، ادامه داد: هم اکنون در این صنعت پیشرفت زیاد داشته ایم بطوری که بخش عمده تجهیزات این صنعت را در داخل کشور تولید می کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: مزیت های فراوان ایران، سرمایه گذاران خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در کشورمان می کند.
شعری مقدم با بیان اینکه الویت اصلی ما جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا سال 1404 حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این صنعت جذب شود.
وی در ادامه درباره همکاری ایران و چین در پساتحریم نیز گفت: همکاری دو کشور در آینده ادامه می یابد اما فاینانس های تامین شده توسط چین برای شرکت های ایرانی چندان جذاب نیست.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دنیا به دنبال مناطق جدید برای سرمایه گذاری است، افزود: در شرایط کنونی ایران یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود.
وی همچین درباره تاثیر کاهش قیمت نفت بر صنعت پتروشیمی نیز گفت: نفت 30 دلاری تامین خوراک مایع برای صنایع پتروشیمی را تسهیل می کند.
وی به مذاکره با شرکت های متعدد آلمانی، ایتالیایی و هلندی اشاره کرد و افزود: کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ما مراجعه کردند اما بیشترین استقبال مربوط به شرکت های اروپایی است.
دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیم ایران با حضور نمایندگان 25 کشور و با هدف معرفی ظرفیت ها وفرصت های صنعت پتروشیمی ایران امروز و فردا (بیست و دوم و بیست و سوم آذرماه) در تهران برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: