کد خبر: ۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
معاون هماهنگ کننده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه کشور بر اساس اعلام یونسکو متناسب با فرهنگ غنی و تمدن ایران نیست.
«مهدی احدی» یکشنبه در افتتاحیه نخستین نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان در همدان افزود: یکی از شاخص های توسعه فرهنگی در جامعه میزان مطالعه مردم مرز و بوم است و ایران از دو منظر تمدن و دینی دارای پیشینه تاریخی است.
وی بیان کرد: کشوری که از این دو منظر دارای هویت و تمدن باشد به لحاظ فرهنگی توسعه یافته است، اما آمار و ارقامی که نهادهای رسمی اعلام کردند سرانه مطالعه در ایران با فرهنگ غنی تمدن ایران تناسب ندارد.
وی اظهار کرد: وضعیت مطالعه در ایران به گونه ای است که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز نگرانی را ملاحظه می کنیم.
وی گفت: در شان کشوری که دارای پیشینه تاریخی است و در دامان آن بزرگان علمی، دینی و فرهنگی متولد شدند نیست که سرانه مطالعه این گونه پایین باشد.
وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه جدی شده است به طوری که در سال 1358 بیش از یک هزار و 300 عنوان کتاب منتشر شده اما در سال 1393 بیش از 73 هزار عنوان منتشر شد که نشان از رشد علمی کشور دارد.
وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند آسیب شناسی است افزود: کتاب باید در سبد خانوارها جای گیرد و از مهمترین نیازهای روزمره فرد محسوب شود.
نخستین نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان به مدت یک هفته در محل دایمی نمایشگاه بین المللی همدان گشایش یافت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: