کد خبر: ۲۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
رئیس هیات عامل ایمیدرو از پیشنهاد اختصاص بسته تشویقی همچون وام چهار دستگاه دولتی برای خروج از رکود فولاد خبر داد.
مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهارکرد: با توجه به شرایط نامطلوب صنعت فولاد، در پیگیری‌های به ‌عمل آمده، هفته گذشته جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در آن اختصاص وامی همانند خرید خودرو به صنعت فولاد برای تحریک تقاضا پیشنهاد دادیم.

 وی افزود: در بخش حقوق دولتی و حق انتفاع نیز قرار شده، دولت حمایت‌های لازم را از صنعت فولاد داشته باشد. همچنین در مورد تثبیت نرخ گاز نیز پیشنهادهایی ارائه شده است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: کل مشکلات واحدهای فولادی کشور در این جلسه به صورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت و پیشنهادات رفع مشکلات واحدهای فولادی با جمع‌بندی تقدیم معاون اول شده و امیدواریم در هفته آینده روال اداری خود را طی و آن بخشی که نیازمند مصوبه دولت نباشد ابلاغ شود.

وی گفت: در این بسته پیشنهادی، تعرفه فولاد، مسائل بانکی و تأمین نقدینگی واحدهای فولادی بررسی و حتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد کرده در بودجه سال آینده حمایت بیشتری را در بخش فولاد داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در حال حاضر، حدود سه میلیون تن محصولات فولادی در انبارهای کارخانه داران مانده است، گفت: این موضوع در کنار کاهش قیمت‌ها و افزایش واردات ورق‌های فولادی، باعث شده تا کارخانجات درتأمین نقدینگی خود با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی ادامه داد: به رغم حجم صادرات، افت قیمت محصولات فولادی در بازارهای صادراتی باعث شده تا واحدها نتوانند در این بخش عملکرد مناسبی داشته باشند و تحریم‌ ها نیز جابجایی پول را در فروش محصولات برای کارخانجات با مشکلاتی روبرو ساخته است. در کنار این امر، رکود ساخت و ساز نیز باعث شده تا وضعیت واحدهای فولادی کشور هر روز وخیم‌تر شود.


منبع: ایسنا
برچسب ها: وام ، فولاد ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: