کد خبر: ۲۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافيک شهرداری تهران با صدور اطلاعيه ای درخصوص تشديد آلودگی هوای پايتخت اعلام كرد:هوای تهران برای تمامی گروه های جامعه و به عبارتی برای ۹ ميليون شهروند تهرانی ناسالم است.
 در این اطلاعیه با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران، از عموم شهروندان درخواست شده چنانچه كار ضروری ندارند از خانه خارج نشوند و صرفاً در صورت ضرورت مبادرت به خروج از منزل کنند، چرا که آلودگی هوای امروز به ۲۲ منطقه شهر تسری پیدا كرده، در صورتی که روز گذشته ۱۰ منطقه تهران از جمله مناطق ۲۰، ۱۴و ۱۷، آلوده ترین نقاط تهران بودند.
 
این روابط عمومی با توجه به تشدید آلودگی هوا، رعایت موارد زیر را به شهروندان توصیه كرده است:
 
- عدم خروج از خانه برای عموم شهروندان و توصیه اكید برای خارج نشدن از خانه به افراد بیمار به ویژه مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان، كودكان و بانوان باردار.
 
- عدم انجام فعالیت های غیرضروری از جمله خودداری از هرگونه فعالیت شدید بدنی و انجام حركات ورزشی در فضاهای باز و بوستان های شهری.
 
- عدم حضور نونهالان و كودكان در محوطه باز و حیاط مهدهای كودک، كودكستان ها و دبستان ها.
 
توصیه اكید به عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو.
 
روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود، با تأكید بر این كه كاش مسئولان مربوطه كه در گفتگوها و گزارش های عملکرد خود از بهبود هوای پایتخت به عنوان یكی از دستاوردهای خویش نام می برند، امروز هم گزارشی از دلایل و عوامل تشدید آلودگی هوای تهران ارائه می كردند و پاسخگوی عملكرد خود در خصوص عدم حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی كه یكی از آثار و نتایج آن وضعیت امروز آلودگی هوای پایتخت است، بودند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: