کد خبر: ۲۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
دولت چین اعلام کرد که در سال گذشته تعداد ذخایر نفتی استراتژیک خود را دو برابر کرده چرا که به دنبال بهره‌گیری از فرصت کاهش قیمت نفت برای خرید و پرکردن ذخایر استراتژیک خود همانند کشور ثروتمند است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اداره ملی آمار آمریکا اعلام کرد که ذخایر استراتژیک نفت چین تا اواسط سال جاری میلادی به حدود 191 میلیون بشکه(26.1 میلیون تن) رسیده است. این در حالی است که ذخایر نفتی چین در نوامبر سال 2014 معادل 91 میلیون بشکه اعلام شده بود.

چین به‌طور معمول آمار ذخایر استراتژیک خود را بروز نمی‌کند و این امر باعث شده فعالان بازار نفت در سرتاسر جهان مقدار نفتی را که این کشور قصد دارد از بازارهای بین المللی بخرد حدس بزند.

اداره ملی آمار آمریکا اعلام کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت این کشور به 28.6 میلیون مترمکعب رسیده و چین تعداد ذخایر استراتژیک نفت خود را در سطح کشور دو برابر کرده و به هشت انبار رسانده است.

این انبارها در مراکز صنعتی شرقی چین همچون بندر تیانجین و مناطق غربی شین‌جیانگ و گانسو مستقر هستند.

براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چین قصد دارد تا سال 2020 ذخایری را بسازد که بتوانند دستکم 500 میلیون بشکه نفت را ذخیره کنند. ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا ظرفیتی حدود 700 میلیون بشکه دارد.

پالایشگاههای چینی روزانه حدود 10 میلیون بشکه نفت مصرف می‌کنند. عددی که احتمالا افزایش خواهد یافت چرا که میلیونها چینی در سال‌های آینده برای بار اول خودرو خریداری خواهند کرد.

اگرچه آمریکا موفق شده که وابستگی خود به واردات نفت را از طریق تولید داخلی بیشتر کاهش دهد، نیاز چین به واردات به دلیل تقاضای بالاتر و رکود در تولید داخلی همچنان ادامه خواهد داشت.

چین در حال حاضر 60 درصد نیاز خود را وارد می‌کند و این امر این کشور را در برابر نوسان شدید قیمت نفت آسیب‌پذیر می‌کند. ذخیره‌سازی پرشتاب نفت توسط چین در سال جاری یک نشانه مثبت برای رهایی بازار جهانی نفت از وضعیت اشباع است.

نام:
ایمیل:
* نظر: