کد خبر: ۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
امروز به سازمان مدیریت ارسال شد؛
وزیر صنعت از ارائه ۵ پیشنهاد صنعتی و معدنی برای گنجاندن در پیش نویس لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور خبر داد و گفت: این پیشنهادات صبح امروز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است.
محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: ۵ پیشنهاد صنعتی و معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت برای بودجه سال ۹۵ کل کشور تدوین و صبح امروز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است تا در جلسه فوق العاده امروز مورد بحث قرار گیرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت بدون ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این پیشنهادات افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت همواره از مشارکت دانشگاه‌ها در صنایع استقبال کرده و امیدوار است بتواند بهترین بهره وری را از شرکت‌های دانش بنیان کوچک در جهت رونق و شکوفایی صنعت و معدن کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته از وزارت امور اقتصادی و دارایی درخواست کرده ایم تا نظام حسابداری کشور را متحول کند در حالی که هنوز این درخواست عملیاتی نشده است.

نعمت زاده تصریح کرد: صنعت کشور باید دانش بنیان شود به نحوی که صنایعی همچون خودروسازی، نساجی، فولاد و لوازم خانگی به سمت ورود نوآوری‌های جدید در درون خود پیش بروند.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت برنامه ای را طی دو سال گذشته برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه تدارک دیده و براساس آن، اساتید دانشگاه ها به جای سپری کردن دوره های تکمیلی در خارج از کشور، می‌توانند با مراکز تولیدی و صنعتی ارتباط گرفته و این دوره ها را در داخل بگذرانند.

این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده با وزیر علوم، امیدواریم فرصت‌های مطالعاتی در مراکز صنعتی کشور ایجاد شود، ضمن اینکه دستورالعمل مربوط به دوره های پسادکتری نیز تدوین و به صورت آزمایشی در حال انجام است.

نعمت زاده تصریح کرد: بخشنامه ای هم در سال گذشته برای صدور پروانه های بهره برداری برای فعالیت واحدهای دانش بنیان در پارک‌های علمی و فناوری کشور صادر شده است که امیدواریم برای شهرهای دیگر نیز اجرایی و عملیاتی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: