کد خبر: ۲۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
معاون امور صنایع و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت :ممنوعیت و بلوکه بودن یکهزار و 200 محدوده معدنی این استان رفع و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آزاد شد.
علیرضا یوسف نژاد روز دوشنبه  افزود : این محدوده های معدنی پیش از این با وجود صدور مجوز اکتشاف و استخراج به دلایلی مورد بهره برداری قرار نگرفت و طبق قانون به عنوان محدوده ممنوعه معدنی بلوکه شده بود .
وی گفت: با پیگیری استانی، ضوابط این محدوده های ممنوعه و بلوکه شده تغییر کرد و هم اکنون آماده سرمایه گذاری است .
یوسف نژاد بیشترین محدوده معدنی آزاد شده را مربوط به معادن شن و ماسه و سایر ذخایر معدنی حوزه ساختمانی معرفی کرد .
معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که نقشه ثبتی محدوده های معدنی آزاد شده از اول ماه دی سال جاری بر روی وب سایت این سازمان قرار می گیرد و سرمایه گذاران می توانند بلوک مورد درخواست را برای سرمایه گذاری انتخاب و ثبت کنند .
یوسف نژاد آمار معادن دارای پروانه بهره برداری در مازندران را 231 مورد اعلام کرد و افزود : فعالیت حدود یکصد معدن به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی و مالی متوقف شده است.
وی میزان ذخایر معادن دارای پروانه را 58 میلیون تن اعلام کرد و گفت که هم اکنون سه هزار و 600 کارگر در این معادن مشغول کار هستند.
او از زغال سنگ، گرانیت، فلورین و سلیس به عنوان مهم ترین مواد معادن مازندران نام برد .
مازندران بر اساس آمارهای رسمی دارای بیشترین میزان ذخایر فلورین و سنگ گرانیت در کشور است. این استان همچنین رتبه دوم ذخیره زغال سنگ کشور را در اختیار دارد .
بیشترین سهم واحدهای تولیدی معدنی استان متعلق به معادن واریزه کوهی ، زغال سنگ ، سنگ آهک و لاشه و کمترین آن متعلق به سیلیس ، سرب ، روی و گچ است.


نام:
ایمیل:
* نظر: