کد خبر: ۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن مطرح کرد
پس از گذشت تقریبا یک ماه از پیشنهاد افزایش تسهیلات اوراق سپرده ممتاز در بسته ضد رکود مسکن، بالاخره شورای پول و اعتبار با افزایش سقف این تسهیلات به 60 میلیون تومان موافقت کرد که البته این مصوبه هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده است اما در این میان هزینه خرید اوراق این وام تا سقف 10 میلیون تومان قابل توجه است البته نرخ سود بازپرداخت این وام 18.5 درصد است.
محمد حسن مرادی،‌ مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به هزینه خرید هر برگ اوراق سپرده ممتاز، گفت: در حال حاضر نرخ هر برگ اوراق 500 هزار تومانی 70 هزار تومان است که هزینه خرید اوراق برای وام 60 میلیون تومانی به اضافه وام 10 میلیون تومانی جعاله به 10 میلیون تومان می رسد.

وی با اشاره به تصویب افزایش وام اوراق سپرده ممتاز به 60 میلیون تومان از سوی شورای پول و اعتبار، اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته افزایش تسهیلات اوراق سپرده ممتاز به 60 میلیون تومان به تصویب شورای پول و اعتبار رسید  که البته هنوز به بانک ابلاغ نشده است اما موضوع مهم این است که این پیشنهاد بالاخره به تصویب رسید.

مرادی با تاکید بر اینکه به محض ابلاغ به بانک، این مصوبه ظرف یک تا دو روز اجرایی خواهد شد،‌ گفت: به احتمال قوی از ابتدای دی ماه پرداخت این وام از شعبات مختلف بانک مسکن اجرا می شود.

 مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن درباره نرخ سود 18.5 درصدی وام 60 میلیون تومانی، اظهار کرد: در مصوبه قبلی نرخ سود اقساط 20 درصد بوده که در مصوبه جدید نرخ سود به 18.5 درصد رسیده بنابراین عملا نرخ سود کاهش یافته است.

مرادی با بیان اینکه امکان بازپرداخت در سه سطح پلکانی، دوره ای و ساده  وجود دارد،‌ گفت: در روش بازپرداخت اقساط به روش ساده، سقف بازپرداخت در ماه  به یک میلیون و 100 هزار تومان می رسد که البته در صورت اخذ وام 10 میلیون جعاله و با احتساب آن، نرخ بازپرداخت به یک میلیون و 350 هزار تومان خواهد رسید.

وی گفت‌: دوره بازپرداخت وام 10 میلیو تومانی جعاله 5 ساله و وام  60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز  12 ساله است .

مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه هر برگ اوراق سپرده ممتاز 500 هزار تومانی در حال حاضر 70 هزار تومان است،‌ ادامه داد: احتمال افزایش قیمت اوراق براساس میزان عرضه و تقاضا وجود دارد که البته امیدواریم این افزایش قیمت در بازار رخ ندهد.

مرادی همچنین درباره میزان هزینه ای که افراد برای خرید اوراق وام 60 میلیون تومانی باید بکنند،‌ گفت:‌ با احتساب وام 10 میلیون تومانی جعاله،‌ متقاضیان برای اخذ وام 70 میلیون تومانی باید چیزی حدود 10 میلیون تومان اوراق بخرند.  

منبع:ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر: