کد خبر: ۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، امروز (دوشنبه) در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا قیمت جهانی طلا که تقریبا ثابت مانده است تغییر چندانی ندارد.
 بانک مرکزی آمریکا سال هاست به منظور تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشته است اما با توجه به بهتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور، سیاستگذاران این بانک درصدد افزایش نرخ های بهره هستند.
چنانچه بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ های بهره کند؛ این نخستین افزایش در حدود 10 سال اخیر در این کشور خواهد بود. 
با افزایش نرخ بهره، تقاضای طلا که یک دارایی بدون بهره است، کاهش می یابد.
بانک مرکزی آمریکا در نشست قبلی سیاستگذاران این بانک پیش بینی کرد، نرخ های بهره 25صدم درصد افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاران می ترسند افزایش نرخ بهره منجر به افزایش تقاضای دلار و کاهش تقاضای طلا شود. 
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد کاهش یافته است. با توجه به خوشبینی بازار نسبت به افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، شاید طلا سومین سال متوالی کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.
قیمت طلا امروز در ساعت 06:51 به وقت گرینویچ در بازار لندن، تنها یک دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 73 دلار در هر اونس رسید. جمعه گذشته قیمت طلا در این بازار سه دهم درصد بالا رفته بود.
«مارک تو» رئیس بخش تحقیقات شرکت وینگ فانگ فایننشال گفت: نوسان قیمت طلا با توجه به تصمیم بانک مرکزی آمریکا در دو روز آینده محدود خواهد بود، زیرا افزایش نرخ بهره پیش از این تاثیر خود را روی قیمت ها گذاشته است. 
در بازار لندن، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره در ساعت یاد شده 13.85، پلاتین 842.35 و پالادیوم 534.9 دلار بود. در بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا در معاملات آتی، به قیمت 1073.1 و هر اونس نقره به قیمت 13.88 دلار معامله شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: