کد خبر: ۲۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
بهای نفت در بازارهای آسیایی در معاملات امروز -سه شنبه- به دنبال کاهش بهای این محصول در نیویورک به زیر 35 دلار در هر بشکه، باز هم کاهش یافت.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، پیش از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزور آمریکا، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه آینده میلادی در بازارهای آسیایی، با 11 سنت کاهش نسبت به معاملات روز قبل 36.20 دلار معامله شد و نفت پایه اروپا «برنت» نیز با 16 سنت کاهش 37.76 دلار داد و ستد شد.
آخرین نشست کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در سال 2016 امروز آغاز و فردا با انتشار بیانیه ای پایان می پذیرد و انتظار می رود در این نشست در مورد افزایش نرخ بهره که از اواخر سال 2008 نزدیک به صفر حفظ شده است، تصمیم گیری شود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازار نیویورک نیز به زیر 35 دلار افتاد که کمترین سطح از فوریه 2009 (بهمن 87) است.
تد اسلوپ کارشناس «آی.آی.ترندر» در این باره اظهار کرد: سرمایه گذاران در بخش نفتی نگران عرضه بیشتر این محصول هستند که از سال گذشته میلادی بازار را تحت تاثیر قرار داده است.
کارشناسان بی.ام.آی. نیز براین باورند که قیمت نفت در ماه های آینده کاهش یابد و فشارها در این بخش بیشتر می شود.
بهای نفت از خردادماه سال گذشته که بیش از 100 دلار بود 60 درصد کاهش یافته است.
عرضه بیش از سقف تعیین شده 30 میلیون بشکه در روز از سوی کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و عدم تمایل این کشورها برای کاهش عرضه به ویژه از سوی عربستان موجب سقوط ارزش این محصول در بازارهای جهانی شده است.
میزان تولید نفت عربستان سعودی که یکی از کشورهای عضو اوپک است، با افزایش 80 هزار بشکه در روز 9.9 میلیون بشکه در روز است که این میزان تولید بالاترین سقف تولید نفت عربستان سعودی در 23 سال اخیر است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: