کد خبر: ۲۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 40 درصد راه‌های کشور وضعیت نامناسبی دارند، گفت: از ابتدای سال 95 حمل قیر برای جاده‌ها فقط با تانکر دوجداره انجام خواهد شد.

سیدحسین میرشفیع امروز با بیان اینکه در حوزه قیر و آسفالت بخش عمده مشکلات ما مدیریت، نظام فنی و اجرایی و تأمین منابع مالی است،اظهار داشت: با وجود دانش کافی در این حوزه در عمل با موانعی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر حرکت مناسبی برای ارتقای کیفیت آسفالت انجام شده است،گفت: در حوزه قیر شاخص تولید را عوض کردیم و از درجه نفوذ به شاخص عملکردی رسیدیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 حمل قیر فقط با تانکر دوجداره انجام خواهد شد، گفت: تا چند ماه آینده تولیدکنندگان قیر امولوسیونی استاندارد ارزیابی کیفیت می‌شوند و از آن پس فقط از آنهایی که ارزیابی کیفی شده‌اند،‌خرید انجام می‌شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شاخص ناهمواری راه‌ها فقط یک شاخص برای تحویل موقت و قطعی راه محسوب نمی‌شوند و باید در دایره‌ای گسترده‌تر از آن استفاده کرد که همان نگهداری راه‌ها است.

میرشفیع با تأکید بر اینکه در کارگروه ویژه قیر و آسفالت حفاظت زمستانی از جاده‌ها پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در زمینه یخ‌زدایی فعالیت‌های فعلی ما مناسب نیست و این نیازمند تحولی جدی است؛ چرا در یک بارش ساده برف یکی از اصلی‌ترین آزادراه‌های ما مسدود می‌شود و باید با بلدوزر برف‌روبی انجام شود.

وی ادامه داد: در کارگروه ارتقای کیفی آسفالت موضوع زهکشی جاده به عنوان یک امر مهم دنبال می‌شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به پیگیری آموزش‌های مهارتی برای متولیان قیر و آسفالت اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود منابع مالی در زمینه ارتقای کیفیت مجموعه پیمانکاران و تولیدکنندگان قیر مناسب عمل کرده‌اند.

میرشفیع با بیان اینکه 40 درصد راه‌های موجود کشور وضعیت نامناسبی از نظر رویه دارند، گفت: در این راستا باید به سمت آسفالت‌های حفاظتی گام برداریم.

منبع:فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: