کد خبر: ۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
فاز 15 و 16 پارس جنوبی به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

 فاز 15 و 16 پارس جنوبی قرار است هفته آینده با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت به طور رسمی به بهره برداری برسد.

این گزارش حاکی است هدف از طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین به منظور تامین سوخت و خوراک مورد نیاز مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و همچنین تولید روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400 تن گوگرد برای صادرات به بازارهای جهانی است.

از دیگر محصولات تولید شده در این فاز تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه مجتمع های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب است.

فازهای 16 و 15 پارس جنوبی از 5 فاز اولویت دار وزارت نفت است که قرارداد توسعه آن در تیرماه 1385 میان شرکت ملی نفت ایران و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) - پیمانکار بخش خشکی- و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران -پیمانکار بخش دریایی- امضا شد.

ساخت سکوها و سازه‌های فوقانی این دو فاز توسط دو شرکت ایزوایکو و صف و با نظارت شرکت تاسیسات دریایی انجام می‌شود و ساخت لوله‌های دریایی بر عهده‌ شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی است. همچنین حفاری 24 حلقه چاه‌ این دو فاز توسط شرکت حفاری دانا کیش در حال انجام است. 

در فاز 16 و 15 پارس جنوبی برای نخستین بار ساخت و نصب 45 هزار تن سازه‏‌های فلزی، 2500 کیلومتر کابل‏کشی برق و 2000 کیلومتر کابل‏‌گذاری ابزار دقیق در محوطه 160 هکتاری پالایشگاه با تلاش متخصصان ایران اجرا شده است. 



نام:
ایمیل:
* نظر: