کد خبر: ۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرار مالیاتی ۲۰۰هزار میلیارد تومانی در کشور گفت:افزایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدی مالیات در برخی اصناف، اجحافی است که با عدالت مالیاتی سازگار نیست.
حسین گروسی با اشاره به وجود بیش از سه میلیون صنف در کشور اظهار داشت: واحدهای صنفی قریب به پنج میلیون شغل ایجاد کرده اند که با توجه به مشکلات موجود در حوزه اشتغال، این ظرفیت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: باید در چارچوب‌های قانونی حمایت‌های لازم از گروه‌های فعال در این عرصه مدنظر قرار گیرد اما به تازگي افزایش‌های مالیاتی که در نظر گرفته شده، بر خلاف عدالت مالیاتی است.

گروسی بيان كرد: در برخی از بخش‌ها شاهد افزایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدی مالیات هستیم و این اجحافی است که باید با اتخاذ تدابیر لازم از سوی سازمان مالیاتی کشور رفع شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد عنوان کرد: شکی نیست که باید کشور با مالیات اداره شود اما اینکه فشار را بر کاسبان خرد متمرکز کنیم، منطقی و معقولانه به نظر نمی رسد.

وی افزود: بهتر است به جای افزایش فزاینده مالیاتی با این حجم و میزان بر کاسب های خرد، تمهیداتی برای فرارهای مالیاتی که در کشور وجود دارد اتخاذ شود که رقم آن به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

گروسی گفت: ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که آفتی برای اقتصاد و تولید داخلی محسوب می شود و باید با دستورکارهای مقتضی، چنین مسائلی رفع و مدیریت شود.

وی یادآور شد: امیدواریم سازمان امور مالیاتی، حمایت های لازم را از اصناف لحاظ کند و در کنار آن باید با در نظر گرفتن تسهیلات بانکی، شرایط برای فعالیت های این گروه ها به نحو مطلوب تری فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: