کد خبر: ۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
معاون وزیر نفت:
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: باوجود روند کاهشی قیمت نفت هیچ امکانی برای به تاخیر افتادن برنامه افزایش صادرات نفت ایران وجود ندارد.
امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در گفتگو با بلومبرگ خاطرنشان کرد: مطلقا هیچ شانسی وجود ندارد که ایران برنامه افزایش صادرات نفت خود را حتی اگر قیمت‌ها به کاهش خود ادامه دهد به تاخیر بیندازد.

زمانی‌نیا افزود، ایران با پیش‌بینی لغو تحریم‌ها در هفته اول ژانویه در حال حاضر مشتریانی را برای افزایش برنامه‌ریزی شده عرضه نفت خود پیدا کرده است.

وی افزود: ایران همچنین در تدارک پیشنهاد قرار‌داد‌های نفت و گاز طبیعی به سرمایه‌گذاران خارجی است.

معاون بین الملل وزارت نفت گفت: فرض کلی ما وجود یک بازار با قیمت‌های پایین است بنابراین قیمت می‌تواند تا جای ممکن پایین بیاید چرا که ما خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: اوپک که سقف تولید خود را در نشست چهارم دسامبر کنار گذاشت، عزم راسخی را برای حفظ فروش نشان داده است.

بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه با 43 سنت کاهش به 35 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسیده است. نفت آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته 35 دلار و 62 سنت داد‌وستد شد که پایین‌ترین قیمت از فوریه 2009 تاکنون محسوب می‌شود.

نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 66 سنت کاهش (1.7)درصد به 37 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت نیز در روز جمعه با یک دلار و 80 سنت کاهش به 37 دلار و 97 سنت پایین‌ترین سطح قیمت از دسامبر 2008 تاکنون رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: