کد خبر: ۲۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
وزیر تعاون:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 450 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بیمارستانها خبرداد و گفت: در دو هفته آینده، یک هزار و500 میلیارد تومان دیگر از بدهی های تامین اجتماعی پرداخت می شود.
علی ربیعی درباره پرداخت بدهی بیمه ها به بیمارستان ها به خانه ملت گفت: بدهی بیمه ها به بیمارستان ها دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن شرایط نامناسب بودجه دولت است زیرا دولت نتوانست به موقع به تعهداتش نسبت به بیمه ها عمل کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: همچنین باید به این نکته تاکید کرد که بار مالی ناشی از ارزش نسبی خدمات پیش بینی ناپذیر بود، به عنوان نمونه در ابتدا قرار بود که فقط پنج میلیون نفر در جامعه بیمه شوند اما پس از بررسی ها مشخص شد بیشتر افراد مراجعه کننده برای دریافت بیمه از کارگرانی هستند که در مشاغل غیررسمی فعالیت می کنند؛ بنابراین تعداد بیمه شده ها به بیش از 10 میلیون نفر افزایش یافت.
ربیعی ادامه داد: از این رو با توجه به عوامل گفته شده و همچنین بالارفتن قیمت ها و عدم پیش بینی افزایش قیمت ها و البته تعداد بسیار بیمه شدگان، بدهی بیمه ها به بیمارستان ها افزایش یافت. 
وی یادآورش: همچنین در گام نخست فقط قرار بود افراد بستری در بیمارستان ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند اما بیماران سرپایی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که سبب افزایش بدهی بیمه ها به بیمارستان ها شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع پرداخت بدهی بیمه ها به بیمارستان ها در دولت در حال پیگیری است، تصریح کرد: به طور حتم بیمه تامین اجتماعی بدهی خود را به بیمارستان ها صفر می کند.
وی گفت: دولت در 2 هفته گذشته یک هزار میلیارد تومان از مجموع بدهی را پرداخت کرده است بنابراین امیدواریم طرح تحول سلامت با موفقیت پیش رود.
به گزارش ایرنا، حدود 570 بیمارستان دولتی کشور به ازای خدماتی که به بیماران و مراجعان ارائه می کنند، اسناد مالی را به بیمه ها ارائه می کنند که مطابق قانون باید 60 درصد آن پس از دو هفته و بقیه آن بعد از دو ماه تسویه حساب شود.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، دو بیمه اصلی پایه کشور شامل سازمان بیمه تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایرانیان تا مهرماه امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان به بیمارستان های دولتی بدهکار بودند آن هم در حالی که مطالبات این مراکز را از حدود زمستان سال گذشته پرداخت نکرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: