کد خبر: ۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
بروز نشانه هایی تازه در باره افزایش ذخایر نفت، کاهش قیمت این کالا را در معاملات روز چهارشنبه بازارهای آسیا سبب شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه ژانویه 26 سنت کمتر معامله شد و به 37 دلار و 9 سنت کاهش یافت. این در حالیست که قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با 19 سنت کاهش به 38 دلار و 26 سنت رسید.
اعلام موسسه نفت آمریکا درباره افزایش ذخایر نفتی آمریکا تا یازدهم دسامبر (20 آذر) به میزان دو میلیون و 300 هزار بشکه، کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا را سبب شد.
قیمت نفت در پایان معاملات روز سه شنبه بازار نیویورک یک افزایش فنی داشت.
انتظار می رود بازارها با توجه به نشست امشب خزانه داری آمریکا محتاطانه عمل کنند، اگر چه اجماع غالب این است که خزانه داری نرخ بهره خود را در نشست پنجشنبه (به وقت آسیا) افزایش خواهد داد. 
بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه ساعت 22:30 دقیقه به وقت تهران (19 به وقت گرینویچ) تصمیم های خود را همراه با برنامه های خزانه داری درباره رشد، تورم و نرخ بهره برای دو سال آینده اعلام خواهد کرد.
افزایش نرخ بهره برای کشورهایی که پول ضعیفتری دارند خرید نفت را پرهزینه تر کرده و باعث فروکش کردن تقاضا می شود.
قیمت های نفت از تابستان سال 2014 به دلیل کاهش تقاضا و مصرف در بازارهای پرمصرف مانند چین و افزایش عرضه نفت بیش از 60 درصد تنزل کرده است.
امتناع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در اوایل ماه دسامبر برای کاهش سقف تولید باعث تسریع سقوط نفت در دو هفته اخیر شد.
تحلیلگران پیش بینی کرده اند نفت ایران پس از رفع تحریم های ناشی از برنامه هسته ای بدون شک سال آینده وارد بازار می شود.
'هونگ سونگ کی' از کارشناسان بلومبرگ گفت، رفع تحریم ها و ورود نفت ایران به بازار قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.
وی گفت: اگر موجود انبارهای نفت آمریکا زیاد شود، به عنوان عامل قدرتمند کاهش قیمت عمل خواهد کرد زیرا اکنون فصل سرما و زمان کاهش ذخایر انبارها است.

نام:
ایمیل:
* نظر: