کد خبر: ۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
امروز چهارشنبه بورس تهران میزبان هیاتی ۴ نفره از بزرگترین بورس سهام کشور چین به منظور آشنایی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بازار بود.
 بورس سهام شنزن (SZSE)دومین بورس بزرگ کشور چین است که امروز هیاتی 4 نفره را به منظور رایزنی و گفت و گو با متولیان بازار سرمایه راهی ایران کرده است.

این هیات هم اکنون پس از آشنایی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بورس اوراق بهادار تهران و رایزنی با علی صحرایی معاون بازار این شرکت برای آشنایی با زیر ساخت های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه به خیابان ایتالیا در تهران عزیمت خواهند کرد.

با بسته شدن پرونده هسته ای ایران و برچیده شدن تحریم های ظالمانه غرب پس از یک دهه پر فراز و نشیب ،عطش سرمایه گذاری در اقتصاد ایران به افزایش رفت و آمد خارجی ها به منظور آشنایی با فرصت های جدید سرمایه گذاری بویژه در بازار سرمایه ایران انجامیده است.

به گزارش فارس، بورس «شنزن» چین در کنار بورس شانگهای یکی از دو بورس معروف کشور چین هستند که مطابق با آمارها سرعت گردش مبادلات در بورس شنزن به 373 درصد رسیده است.

این در حالی است که بازار نزدک در نیویورک با سرعت گردشی معادل 269 درصد ، دومین بورس پرسرعت جهان به حساب می آید. بورس نیویورک با ارزش بازاری معادل 16 هزار و 600 میلیارد دلار بزرگ‌ترین بازار سهام جهان به شمار می رود.

پس از آن بورس توکیو با چهار هزار و 681 میلیارد دلار ارزش بازار ایستاده است. یورونکست ، بورس یکپارچه اروپا نیز چهار هزار و 200 میلیارد دلار می ارزد و در جایگاه سوم جهان جای گرفته است،اما نزدک با ارزش چهار هزار و 180 میلیارد دلاری اش چهارمین بورس بزرگ جهان به حساب می آید.

در سال 1980 ، اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور چین در شهر شنزن ایجاد شد. شهر شنزن در بخش جنوبی استان گوانگ دونگ در ساحل شرقی دلتای رودخانه مروارید واقع شده و همسایگی با هنگ کنگ ، برای شنزن به لحاظ جغرافیایی امتیازهای بسایری را در بر داشته است.

بانک شنزن در منطقه silicon valley کشور چین واقع شده است و مدیران آن همیشه سعی بر آن داشته اند که از جدیدترین و پیشرفته ترین فنآوری های روز در تجارت خود سود جویند. این بانک اولین بانک کشور چین به شمار می رود که از EBS یا همان سیستم جامع بانکی برای ارایه به مشتریان استفاده می‌کند و این بانک در رده بندی بهترین بانک های دنیا نیز رتبه بالایی دارد.

منبع:فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: