کد خبر: ۲۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
قم- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسته شدن پرونده PMD پیروزی دیپلماسی کشور و پایان بخش شرارت های ماجراجویانه علیه ایران است.
 علی لاریجانی عصر چهارشنبه در آیین تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر قم اظهار کرد: بر اساس گزارش مدیرکل آژانس، پذیرفتن که ایران سلاح هسته ای ندارد و با مصوبه شورای حکام، ایران به پیروزی دیپلماسی دست یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 10 سال پیش گروهی که دشمن ایران بودند گزارشی علیه ما در شورای حکام ارائه کردند که ایران به سمت انحرافی و سلاح هسته ای رفته است و باعث تمام سروصداها و تحریم های علیه کشورمان شد.
وی با اشاره به اینکه ما مواجه با شرارت بین المللی بوده ایم گفت: گزارش علیه ایران پایه سست و بی اساسی داشته است، آنها گزارش داده بودند که ایران در سال 2003 مطالعاتی در خصوص هسته ای داشته است این درحالی است که هر کشوری می تواند مطالعاتی در زمینه های مختلف داشته باشد.
لاریجانی افزود: یک دهه تحریم و فشار علیه ایران به خاطر اینکه ایران مطالعاتی در خصوص هسته ای داشته است، منطقی نیست.
وی با بیان اینکه ایران طی دو سال مذاکرات سخت و نفس گیری را انجام داد گفت: مسیری که ایران در دیپلماسی دنبال می کرد با مدیریت بالاترین مقام جمهوری اسلامی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود که تصمیم درستی را در این مسیر اتخاذ کرده بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر دیپلماسی یک مسیر درست بود درحالی که برخی در داخل کشور تصور می کردند مذاکرات کار غلطی است.
وی بیان داشت: دستاورد مذاکرات لغو تحریم ها در قطعنامه شورای امنیت بود که اجرای آن منوط به اقدامات عملی ایران و تصمیمات اجرایی در چند هفته اخیر است.
لاریجانی با اشاره به اینکه پایداری ملت از دستاوردهای دیپلماسی است گفت: دستاورد بزرگ آن پایداری و همت ملت بود که باعث شد تا غرب غنی سازی کشورمان و تحقیقات هسته ای و ادامه آب سنگین اراک را با مدرن سازی بپذیرد.
وی افزود: با لغو تحریم ها شاهد توسعه اقتصادی کشورمان خواهیم شد و از تمام کسانی که در این مسیر اقداماتی انجام داده اند تشکر می کنیم.
وی به طرح روادید در مجلس آمریکا اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته در مجلس آمریکا طرح روادید دنبال شده است که این یک حرکت ایذایی و خلاف برنامه توافق برجام است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مطابق بندهای توافق برجام این یک رفتار درست و سنجیده ای نیست و برجام و دستاوردهای آن را خراب می کند از این رو دیپلماسی کشور باید آن را دنبال کند.
وی با بیان اینکه هلال احمر از سازمان های پرتحرک است گفت: این سازمان در حوادث طبیعی و اتفاقاتی که رخ می دهد با استفاده از نیروی داوطلبانه خدمات مناسب و به هنگامی ارائه می کند. 
لاریجانی ابراز داشت: هلال احمر ارتباطات عاطفی و اجتماعی را در جامعه تسهیل کرده است و خدمات خیرخواهانه آن تمرین بزرگ برای همه است تا از این فرصت استفاده کنند و منشا خیر و برکت شوند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است که تلاش می کنیم زمینه خدمات و فعالیت بیشتر برای هلال احمر در آن ایجاد شود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: