کد خبر: ۲۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
رییس جدید سازمان اداره امور مالیاتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایم فرهنگ سازی و ایجاد آشتی میان مردم و سازمان امور مالیاتی است که آن‌ها دقیقا بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند کجا خرج می‌شود.
سید کامل تقوی نژاد رییس اداره امور مالیاتی در حاشیه مراسم معارفه خود که امروز 25 آذر برگزار شد درباره برنامه‌ها و اولویت‌های خود اظهار کرد: همان گونه که در طرح جامع امور مالیاتی کشور مطرح شده است برنامه‌های ما در جهت اصلاح نظام مالیاتی کشور خواهد بود.

او توضیح داد: ما در صدد تکمیل فرایندهای مربوط به این طرح و استقرار آن هستیم. همچنین اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بحث مربوط به تکمیل آیین نامه های قانون مالیات های مستقیم جزو برنامه‌هایی است که باید تا پایان سال 94 پیگیری شود.

تقوی نژاد بیان کرد: اکنون کارکنان سازمان اداره امور مالیاتی کشور تلاش می‌کنند که طبق ارقام و اعداد پیش بینی‌شده در قانون بودجه سال 94 وظایف مربوط به تحقق درآمدهای مالیاتی کشور را انجام دهند. با توجه به کاهش قابل ملاحظه درآمدهای دیگر کشور باید همت مضاعف کنیم و منابع مالی مورد نیاز کشور محقق شود.

او با تاکید بر بحث فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد بین مردم و سازمان امور مالیاتی گفت: مردم باید آگاهی پیدا کنند که مالیاتی که پرداخت می کنند به طور صحیح مصرف می‌شود و به اولویت‌های اساسی کشور تخصیص می‌یابد. به نحوی که هم به زیرساخت های کشور و هم به زمینه‌های کمک به رشد اقتصادی کشور کمک کند. ما باید بین سازمان امور مالیاتی و مردم آشتی برقرار کنیم.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: در حال حاضر در این زمینه فعالیت‌های مناسبی انجام شده و فرهنگ سازی صورت گرفته است ولی باید بیشتر کار شود و دقیق‌تر باشیم. تلاش من این است که از علما و مراجع دانشگاهی و اصحاب رسانه در گسترش فرهنگ سازی کمک بخواهیم.

او اضافه کرد: بسط پایه‌های مالیاتی کشور یکی از برنامه‌های ماست که درصددیم آن را به شکل مناسب انجام دهیم. با توجه به شرایط اقتصادی کشور وصول مالیات از بخش‌هایی که توانایی بیشتری دارند و توجه به جلوگیری از فرار مالیاتی با استفاده از ابزارهای دقیق جزو برنامه‌های مهم سازمان اداره امور مالیاتی است.

او توضیح داد: در این زمینه زیرساخت‌های خوبی هم انجام شده و ما درصددیم که از زیرساخت‌های الکترونیکی استفاده کنیم و همچنین مقررات آسانی را تدوین کنیم که هم مردم به آسانی متوجه شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.

تقوی نژاد اضافه کرد: باید مجلس، قوه قضاییه، استانداران و ... کمک کنند تا توسعه فعالیت‌های مالیاتی منجر به توسعه فعالیت‌های عمرانی شود.

رییس سازمان اداره امور مالیاتی بیان کرد: هم اکنون قانون بودجه در حال تدوین است و نهایی شده و درباره آن در دولت بحث می‌شود و یکی از بحث‌هایی که ما در شرایط کنونی به آن توجه ویژه‌ای داریم اصلاح قانون ارزش افزوده است.

تقوی نژاد ادامه داد: در طرح‌های جامع مالیاتی پیش‌بینی‌های دقیقی برای فرار مالیاتی صورت گرفته است. برای این کار ابزارهایی مشخص شده است و بحث شفافیت مالیاتی با استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای برقراری ارتباط بهتر و شناسایی نقاط فرار مدنظر ما قرار دارد. قطعا در این زمینه همه باید کمک کنند.

وی ادامه داد:‌ سازمان امور مالیاتی می تواند فرادستگاهی باشد و بتواند از یاری همه دستگاه‌ها در امور خود استفاده کند. یکی از کارهایی که دستگاه‌های دیگر می توانند در آن سازمان امور مالیاتی را یاری کنند شفاف سازی است که هرکس مشخص کند هر مبلغی کجا خرج شود.

به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی نژاد در مراسم معارفه خود در کسوت رییس سازمان امور مالیاتی و معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: گرفتن مسئولیت از کسی که در کار خود موفق و محبوب بوده است بسیار سخت است. من مسئولیت مهم ریاست سازمان امور مالیاتی کشور را یک امانت تلقی می‌کنم.

او موضوع کم بودن درآمدهای مالیاتی کشور را یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور دانست و گفت: سهم مالیات‌های پرداخت شده از تولید ناخالص داخلی شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. باید تلاش کنیم جایگاه مالیات را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

او با تاکید بر لزوم وصول صحیح مالیات اظهار کرد:‌ما باید فروش نفت را ثروت ماندگار تلقی کنیم که برای نسل های بعدی باقی بماند. ما باید تلاش کنیم که بنا بر گفته ریاست جمهوری در مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و در جهت شفافیت و الکترونیکی شدن اخذ و دریافت مالیات و توسعه پایه‌های مالیاتی اقدامی جدی صورت بگیرد.

تقوی نژاد تصریح کرد:‌ اعتقاد دارم تامین نیازهای مالی کارکنان از این جهت که حقوق مکفی بگیرند می‌تواند اهداف ما را به خوبی پیش ببرد. من این بحث را با وزیر اقتصاد و دارایی هم مطرح کردم و گفتم که تامین کارکنان سازمان اداره امور مالیاتی از طریق دولت کمک می کند که فسادی ایجاد نشود و در صورت ایجاد شدن فساد در این شرایط که زندگی کارکنان سازمان امور مالیاتی تامین باشد باید با آن‌ها بی رحمانه برخورد شود.

او با تاکید بر اهمیت بحث عدالت و اعتماد مردم به سازمان اداره امور مالیاتی گفت: باید عدالت در کسب مالیات به صورت کامل برقرار شده و مردم باور کنند که عدالت در جریان است و هزینه‌ای که پرداخت می کنند در جای خود خرج می شود. ما باید کمک کنیم که مردم احساس کنند عدالت عمومی برقرار است در این صورت فرارهای مالیاتی کاهش خواهد یافت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: