کد خبر: ۲۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
هدف اصلی از یک خبرنامه تبلیغاتی ، بنا کردن تصویر شما و معتبرکردن شما نزد مخاطب انتخابی (افرادی که خبرنامه را دریافت می کنند)،در طول مدت زمانی طولانی است.
 
 
به طور غریزی، اکثر بازاریابان تشخیص میدهند باید با مشتریان کنونی و مشتریان احتمالی خود،خیلی زیاد درتماس باشند. به عنوان نمونه،می توانیددر برهه های زمانی طولانی ، به افراد خاصی در زندگیتان فکر نکنید، آنها را نبینید، یا باآنها صحبت نکنید، فقط به این خاطر که گرفتارید و به آنها فکر نمیکنید.
 
مشتری های کنونی و مشتری های احتمالی شما هم گرفتارند و گرچه ممکن است رنج ببریدکه چرا اخیرا به شما سفارش نداده اند ویا برای انجام پروژه با شما تماس نگرفته اند ،مشتر ی حتی به فکر شما هم نیست،چون خیلی چیزهای دیگر ذهن اورا اشغال کرده است.
 
باید کاری کنیدتا نام خود را مقابل چشم مشتری نگه داریدو به او یادآوری کنیدکه هستید. ولی چگونه؟
 
ممکن است بخواهید با او تماس تلفنی بگیرید یا نامه ای برایش بفرستید. ولی فکر میکنید انجام این کار خیلی جاه طلبانه است و به علاوه، واقعا دلیلی برای زنگ زدن ندارید و نمی خواهید هم این طور به نظر برسد که کار راگدایی می کنید.
 
خبرنامه این مشکل را حل میکند، مرتبا نام و فعالیت های شمارا در مقابل چشم مشتریان کنونی و مشتریان احتمالی تان قرار می دهد و مرتبا وجود شما، محصولات و سرویس شما را به آنها یادآوری می کند نیاز ی به توجیه برقراری این ارتباط ندارید، چون مشتری احتمالی انتظار داردخبرنامه را مرتب دریافت کند. خبرنامه تعداد دفعات تکرار پیغام شمارا افزایش میدهدو سایر شکل های ارتباط از قبیل کاتالوگ ها، آگهی های چاپی و نامه های فروش را تکمیل میکند.
تصمیم گیری در مورد حجم خبرنامه و ترتیب انتشار آن
 
حجم خبرنامه شما باید چقدر باشد؟ هر چند وقت یکبار باید منشر شود؟
 
به عقیده من چهارتا هشت صفحه برای خبرنامه تبلیغاتی ایده آل است. بیش از این حد زیاد است، دو صفحه هم به نظر ناکافی میرسد.بیشتر شبیه برگه های تبلیغاتی یا آگهی های تبلیغاتی است که بین مردم به تعداد زیاد پخش میشود، تا خبرنامه..
 
درمورد دفعاات تکرار، چهر بار در سال_ هر سه ماه یکبار_ ایده آل است.اگر شماره هایی کمتر از این چاپ کنید، مردم متوجه نمیشوند که دارید برایشان خبرنامه میفرستید؛ تصور میکنند فقط هر از چندگاهی بسته ای پستی را دریافت می کنند.
 
چهار بار در سال برای حفظ اعتبار شما و آگاهی مشتری کافی است. انتشار به تعداد شش بار در سال لزومی ندارد، چون بعضی از ماهها ممکن است ترجیح بدهید با مشتریان احتمالی خود از طریق رسانه های دیگری از قبیل تلفن یا پست مسقیم یا کاتالوگ و… ارتباط برقرار کنید.
 
دیگر اینکه تجربه من نشان میدهد اکثر شرکت ها خبرکافی برای پر کردن شش شماره یا بیشتر در سال ندارند.اگر برنامه ی شما چاپ خبرنامه به تعداد دفعات خیلی زیاد باشد، می بینید مجبورید مطالبی بی فایده و صرفا پرکننده را در خبرنامه خود بگنجانید؛تنها برای اینکه چیزی برای پست کردن داشته باشید.
 
خوانندگانتان به واسطه محتوای بی معنا و بی ارزش( سطح پایین) خبرنامه شما و فقدان کیفیت، سرد میشوند و در نتیجه به جای کمک ، به شما صدمه میزنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار