کد خبر: ۲۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
سومین روز از نمایشگاه الکامپ با تعیین تاریخ الکامپ سال آینده و ثبت‌نام رایگان کارت بهداشت و استعلام تاییدیه تحصیلی همراه بود.
 ثبت‌نام رایگان کارت بهداشت و استعلام تاییدیه تحصیلی، نخستین سامانه تور مجازی با امکان نمایش۳۶۰ درجه و ۳ بعدی مراکز ثبت جهانی‌شده، سامانه خدمات الکترونیکی قضایی (سخا)، از خدمات دولت الکترونیک در بیست‌ویکمین دوره از نمایشگاه الکامپ است.
 
محمد ثروتی، عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ، تاریخ الکامپ بیست‌ودوم را از 25 تا 28 آذرماه 95 اعلام کرد و از اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای حضور در الکامپ 22 خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد فضای مناسبی را در اختیار آنها بگذاریم به نحوی که امیدواریم بیش از هزار متر مربع در اختیار شرکت‌هایی که به طور مستقیم از خارج از کشور می‌آیند قرار گیرد.
 
ثروتی عدم حضور بسیاری شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه را کمبود جا دانست و ادامه داد: برای دوره بعد سعی خواهیم کرد بخش غربی نمایشگاه که در طرح توسعه تکمیل خواهد شد را نیز به سالن‌های الکامپ اضافه کنیم. همچنین با تکمیل بخش غربی، امیدواریم الکامپ 22 را به صورت متمرکز و در یک نقطه نمایشگاه برگزار کنیم و دیگر شاهد پراکندگی جغرافیایی نباشیم.
 
همچنین با درخواست‌ وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با هدف معرفی بیشتر خدمات دولت الکترونیکی به مردم، دو خدمت ثبت‌نام کارت بهداشت و ثبت استعلام تاییدیه تحصیلی، در غرفه کانون انجمن‌های کارفرمایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور درسالن ۴۱ نمایشگاه بدون هزینه به متقاضیان ارایه شد، در حالی که در ایام معمول و غیر از نمایشگاه در دفاتر پیش‌خوان ثبت‌نام کارت بهداشت ۱۲ هزار تومان و ثبت استعلام تاییدیه تحصیلی ۱۷هزار و۵۰۰ تومان هزینه دارد.
 
سیامک رفعتی، مدیرکل خدمات الکترونیکی قوه قضاییه نیز از معرفی سامانه خدمات الکترونیکی قضایی(سخا) در سالن 41 نمایشگاه الکامپ خبر داد که با اهداف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف و تغییر در روال ثبت دادخواست و شکواییه آغاز شده است.
 
وی بیان کرد: هم‌اکنون دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در مراکز کلی استان‌ها راه‌اندازی شده است و تا پایان سال این دفاتر به شهرستان‌ها و بخش‌ها، افزوده خواهد شد.
 
در نمایشگاه امسال سازمان میراث فرهنگی در کنار معرفی چندین خدمت الکترونیکی از جمله سامانه بلیت الکترونیکی، سامانه نظارت بر اماکن اقامتی و سامانه گردشگری مجازی، برای نخستین بار سامانه تور مجازی را معرفی کرده است که در فاز نخست آن، ۱۸‌ مرکز که به ثبت جهانی رسیده‌اند در این سامانه قرار داده شده‌ و تا پایان هفته برای استفاده عموم روی پورتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.
 
صادق مردانی، معاون فاوا مرکز فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این سامانه توضیح داد: در سامانه تور مجازی به آدرس vtour.ichto.ir مراکز ثبت جهانی شده با استفاده از تصویربرداری پاناروما به صورت ۳۶۰ درجه و ۳ بعدی به مخاطب نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با ابزار موس یا ابزار صفحه لمسی در صفحه حرکت کند به طوری که احساس حضور در آن مکان بازسازی می‌شود.
 
وی همچنین از رونمایی یک سایت برای پیگیری نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های گردشگری در ایام دهه فجر خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اختتامیه الکامپ امروز از ساعت 11 با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین اسفهبدی، رییس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و آخرین روز نمایشگاه نیز تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: