کد خبر: ۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا از هفته آینده به صورت آزمایشی در چند شهرستان آغاز خواهد شد.
 احمد میدری - معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - درباره جزئیات طرح کارت اعتباری خرید کالا اظهار کرد: این کارت به صورت گسترده برای افراد زیادی صادر می شود و زیرساختهای اطلاعاتی صورت گرفته و هماهنگی بین نهادها در مراحل پایانی است که امیدواریم با مشکل اجرایی مواجه نشویم.

وی گفت: در مرحله نخست بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق کشوری تحت پوشش این طرح قرار دارند و در واقع اولویت نخست ما در اجرای این طرح این دو قشر است.

میدری درباره گروه‌های هدف این طرح نیز گفت: تلاش اصلی ما این است که جامعه‌ای را که تحت پوشش این طرح قرار می گیرد افزایش بدهیم و با سازمانهای ذیربط گفت‌وگو و مذاکراتی صورت گرفته تا اقشار کم درآمد و ضعیف شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گیرند و یارانه آنها نیز ضمانت بازپرداخت اقساط باشد.

وی افزود: کسانی که حق بیمه پرداخت می کنند و کارگران ساختمانی را تلاش می کنیم که تحت پوشش قرار گیرند و مستمری بگیران نیز باید تحت پوشش باشند و در واقع برنامه ریزی برای افزایش افراد تحت پوشش صورت گرفته است و از هفته آینده در چند شهرستان به صورت آزمایشی این طرح آغاز خواهد شد و بعد از مراحل آزمایشی نیز در بقیه استانها اجرایی می شود که در واقع یکی از استانهای همجوار تهران و یکی از استانهای جنوب کشور در طرح های آزمایشی ما قرار دارند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای کارمندان دولت مشکل چندانی نداریم و در واقع آنها با رضایت نامه ای که هنگام دریافت کارت به بانک می دهند کفایت می کند و نیازی به ضمانت دیگر نیست.

وی افزود: ما اکنون دو میلیون و 700 هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی و یک میلیون و 300 هزار بازنشسته صندوق کشوری داریم که در مجموعه چهار میلیون نفر شامل این طرح می شود و اگر فشارهایی صورت گیرد که این طرح به سمت و سویی برود شکست می خورد بنا بر این باید آرام آرام حرکت کرد.

میدری که در برنامه «تیتر امشب» سخن می‌گفت، تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار است که در کشور اجرا می شود و تولیدکنندگان باید بپذیرند که کار بزرگی صورت می گیرد و تزریق چهار هزار میلیارد تومان پول برای این طرح کم نیست.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: