کد خبر: ۲۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: در حالی که نرخ شیرینی امسال نسبت به سال گذشته حدود 16 درصد افزایش داشته اما نرخ شیرینی شب یلدا نسبت به اردیبهشت ماه سالجاری هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده است.
 علی بهره مند روز جمعه  افزود: بنابر این نرخ مصوب انواع شیرینی درجه یک پرمصرف شب یلدا برای هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 15 هزار تومان، شیرینی دانمارکی 12 هزارو 500 تومان، شیرینی زبان، پاپیونی و برنجی 12 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 9 هزار تومان تعیین شده است.
به گفته وی، قیمت انواع مختلف شیرینی برحسب کیفیت تعیین می شود.
وی تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم باسلق لوله ای ساده و باسلق لقمه ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه و کیفیت تولید آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد.
رئیس اتحادیه قنادان تهران درباره نظارت بر عملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور گفت: تمام قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.
وی گفت: هم اکنون در مجموع 30 هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد حدود یک هزارو 100 واحد پروانه دار در تهران فعالیت دارند.
رییس اتحادیه قنادان افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحادیه های مربوطه تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته نرخ مصوب هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 12 هزار و 500 تومان، شیرینی دانمارکی 9 هزار و 600 تومان، شیرینی زبان و پاپیونی 10 هزار و 500، شیرینی برنجی درجه یک 10 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 8 هزار تومان بود.
سال 92 نیز قیمت هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 10 هزار و 500 تومان، شیرینی دانمارکی 8 هزار تومان، شیرینی زبان و پاپیونی 9 هزار تومان، شیرینی برنجی درجه یک 9 هزار تومان و کیک یزدی 7 هزار تومان بوده است.

منبع:ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: