کد خبر: ۲۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از ملاقات مدیرعامل این شرکت با رئیس راه‌آهن ایتالیا و رؤسای شرکت‌های معتبر ریلی ایتالیا خبر داد و گفت: محور مذاکرات همکاری‌های مشترک برای احداث خطوط قطارهای سریع‌السیر بود.
عباس نظری با اشاره به سفر هیأتی از نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به سرپرستی محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به ایتالیا گفت: اعضای این هیأت به دعوت دولت رم و برای معرفی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری ایران به ایتالیا رفتند.

وی افزود: پروژه‌های قابل معرفی در این سفر به سرمایه‌گذاران خارجی در تمامی حوزه‌های حمل و نقل از جمله راه‌آهن٬ بنادر٬ جاده‌ای و هوایی است که در حضور مقامات ایتالیایی و حدود ۲۵۰ تن از سرمایه گذاران ایتالیایی معرفی می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی ۱۲۱ طرح به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاران عرضه کرده است٬ اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران درصدد جذب سرمایه‌های خارجی برای اجرای طرح‌های زیربنایی اعم از توسعه و مدرنیزه کردن بنادر٬ شبکه راه‌آهن٬ بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها است و شرکت‌های مختلف ساخت و ساز ایتالیایی که علاقه‌مند به کار با ایران هستند، توانستند با برنامه‌های دولت ایران برای سال‌های آینده در این بخش آشنا شوند.

نظری با بیان اینکه در این همایش معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایتالیا حضور داشت٬ گفت: پس از توافقات حاصله در مذاکرات ایران و ۱+۵ زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و همکاری دو یا چندجانبه با طرف‌های خارجی به ویژه در پروژه‌های زیربنایی باز شده است و وزارت راه و شهرسازی قصد استفاده از این ظرفیت را دارد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن از دیدار جداگانه پورسیدآقایی با رئیس راه‌آهن ایتالیا و رؤسای شرکت‌های معتبر ریلی ایتالیا خبر داد و ادامه داد: محور مذاکرات مدیرعامل شرکت راه‌آهن همکاری‌های مشترک در زمینه احداث خطوط قطارهای سریع‌السیر بود که با توجه به معرفی پروژه‌های مختلف امکان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در ایران توسط ایتالیایی‌ها وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: