کد خبر: ۲۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
معاون وزیر نفت برنامه فروش نفت در پساتحریم را اعلام کرد
معاون وزیر نفت با بیان اینکه محدودیتی برای فروش نفت به پالایشگاه‌های آمریکایی وجود ندارد، گفت: تا چند روز آینده با لغو تحریم‌ها در مرحله اول روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تولید نفت ایران افزوده می شود.
رکن الدین جوادی  درباره احتمال انتقال نفت ایران به پالایشگاه نفت شورون آمریکا در آفریقای جنوبی در دوران پساتحریم، گفت: براساس سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، هیچ منعی برای فروش نفت خام به پالایشگاه های آمریکایی وجود ندارد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه فروش نفت ایران به پالایشگاه‌های شرکت‌های نفتی آمریکایی در آفریقای جنوبی و سایر کشورهای جهان محدودیتی و منعی از نظر قوانین موجود کشور ندارد، تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران جز رژیم صهیونیستی به تمامی کشورهای جهان آمادگی فروش نفت را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به انجام مذاکره با تمامی مشتریان سنتی نفت ایران در اروپا، آسیا و آفریقا، اظهار داشت: با لغو تحریم‌ها در مرحله اول روزانه ۵۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام ایران افزوده می‌شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه با توجه به روند مذاکرات و بازاریابی انجام شده مشکل و نگرانی برای فروش این ۵۰۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت خام ایران وجود ندارد، بیان کرد: علاوه بر این، هم اکنون تمامی تاسیسات تولید، انتقال، ذخیره سازی و صادرات نفت خام در شرکت‌های بهره‌بردار و پایانه های نفتی کشور در آمادگی کامل قرار دارند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به محض لغو تحریم نفت ایران روانه بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد: حتی با وجود کاهش شدید قیمت نفت خام در بازار جهانی اما طرح افزایش تولید نفت ایران در دوران پساتحریم متوقف نخواهد شد.

جوادی معاون وزیر نفت پیشتر در گفتگو با مهر اعلام کرده بود: در دوران پساتحریم حدود ۶۰ درصد افزایش فروش نفت ایران به بازارهای آسیایی و مابقی به بازار آفریقای جنوبی و اروپا عرضه خواهد شد.

به گزارش مهر، دور جدید مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی چند هفته قبل در تهران انجام و قرار شد که وزارت نفت و وزارت انرژی آفریقای جنوبی با مقامات شورون آمریکا به‌منظور از سرگیری فروش نفت مذاکره کنند.

به عبارت دیگر، مقامات نفت و انرژی ایران و آفریقای جنوبی برای چندمین بار متوالی در طول چند ماه گذشته پای میز مذاکره نشستند تا امکان از سرگیری صادرات نفت خام ایران به این کشور قاره سیاه در دوران پسا تحریم فراهم شود.

با این وجود یکی از مهمترین توافق‌های انجام شده با مقامات آفریقای جنوبی، مذاکره وزارت نفت و انرژی این کشور با مقامات شرکت آمریکایی شورون به عنوان سهامدار یکی از پالایشگاه‌های بزرگ نفت این کشور به‌منظور از سرگیری واردات طلای سیاه از ایران در دوران پساتحریم بود.

براساس اعلام مسئولان وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی، مقامات انرژی این کشور موفق به متقاعد کردن نظر مسئولان پالایشگاه شورون آمریکا به منظور از سرگیری صادرات نفت ایران در دوران پساتحریم شده اند.

«تمبیسیله ماژولا» معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی هم اخیرا درباره برنامه آفریقای جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها گفته است: بخش عمده پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی توسط شرکت‌های نفتی خارجی از جمله شرکت شل، بی پی، توتال، شورون آمریکا اداره می شود، بنابراین آنها خریدار نفت مورد نیاز پالایشگاه‌ها هستند، برهمین اساس ما می توانیم با آنها صحبت کنیم که با لغو تحریم‌ها دوباره تجارت نفتی را با تهران از سرگیرند.

این در حالی است که «اریکا کانر» مشاور امور خارجی گاز و میاندستی شرکت شورون آمریکا اخیرا در گفتگو با خبرگزاری «ترند» جمهوری آدربایجان اعلام کرده است: شورون در حال بررسی ابعاد مختلف توافق هسته ای ایران است تا ببنید چطور می تواند از لابه لای مفاد آن راهکاری برای ایجاد همکاری با ایران به دست آورد.
 منبع:مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: