کد خبر: ۲۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام افزایش ۳۵ درصدی بارش‌ها در غرب کشور، گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون در مریوان ۴۹۲.۷ میلیمتر (۲ برابر متوسط بارش سالانه کشور) باران باریده است.
اقبال شانظری درباره میزان بارش‌ها در استان کردستان در سال آبی جاری گفت: میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری معادل ۲۴۹.۱ میلی متر است که با توجه به اینکه این مقدار در سال گذشته تا پایان آذر ماه ۱۸۴.۵ میلی متر بوده، امسال خوشبختانه با افزایش ۳۵ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه مریوان رکوردار بارندگی در استان کردستان است، افزود: در سال آبی جاری شهرستان مریوان با ۴۹۲.۷ میلی‌متر بارش بیشترین بارندگی را در استان کردستان داشته است.

وی افزود: همچنین کمترین میزان بارندگی در سال آبی جاری مربوط به شهرستان قروه با ۱۶۲.۱ میلی متر است.

شانظری به میزان بارش‌ها در سال آبی جاری به تفکیک شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: میزان بارندگی‌ها در سال آبی جاری در شهرستان‌های استان کردستان به ترتیب عبارت است از مریوان ۴۹۲.۷ میلی متر، بانه ۳۶۷.۵ میلی متر با افزایش ۲۷ درصدي نسبت به سال گذشته، کامیاران ۳۴۱.۱ میلی متر، سنندج ۲۳۱ میلی متر با افزایش ۲ درصدی، سقز ۲۱۱.۵ میلی‌متر با افزایش ۲۵ درصدی، دهگلان ۲۰۳ میلی متر، دیواندره ۱۷۴.۵ میلی متر، بیجار ۱۷۰ میلی متر و قروه ۱۶۲.۱ میلی متر.

این مقام مسئول در وزارت نیرو درباره میزان بارش ها در آذرماه سال جاری اظهارداشت: بیشترین میزان بارندگی در آذرماه نیز متعلق به شهرستان مریوان با ۱۲۱.۷ میلی متر است اما کمترین میزان بارش در شهرستان بیجار با ۲۰.۸ میلی متر روی داده است.

شانظری به افزایش حجم سد قشلاق نیز اشاره کرد و گفت: حجم آب سد قشلاق نیز تاکنون به حدود ۱۰۷ ميليون مترمكعب افزایش یافته و میزان ورودی آب به مخزن ۵.۳ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی ۱.۴ متر مکعب است.
نام:
ایمیل:
* نظر: