کد خبر: ۲۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: برای ارتقای سطح همکاری‌ها درجهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جهادکشاورزی تهران و این اداره کل منعقد شد.
علی کیان ضمن با اعلام این خبر، افزود : حفظ محیط زیست و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و باغات جزو وظایف همگانی تلقی می‌شود و نظارت هر چه بهتر بر حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌تواند به عنوان راهکاری مناسب برای حفظ و نگهداری از این سرمایه ها به شمار آید.
 
وی اظهار داشت: تفاهم نامه مذکور این امکان را ایجاد می کند تا هر دو دستگاه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از ظرفیت ها و امکانات موجود نظیر منابع انسانی، ماشین آلات و پاسگاه های حفاظتی برای گشت، کنترل و نظارت مشترک با هدف حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف به عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی استفاده کنند.
 
کیان با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه، علاوه بر اقدامات مشترک یاد شده، ساماندهی و کنترل ورود دام به اراضی ملی به صورت مطلوب تری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین مشخص نمودن محدوده روستاهای مشمول اراضی ملی، دولتی، کشاورزی و باغات نیز جزو اجرای مفاد این تفاهم نامه بشمار می آید.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران جلب مشارکت مردمی را برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: