کد خبر: ۲۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی دریایی خبر داد.
محمد سعید‌نژاد در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل با اشاره به اینکه به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و تنظیم برنامه ششم، توسعه سواحل به عنوان یک سیاست کلی مطرح شده است، گفت: توجه به بخش دریایی در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته است تا سواحل جنوب از خلیج‌فارس به دریای عمان به توسعه بیشتری برسد.

وی با اشاره به تاسیس دبیرستان دریایی در بندرعباس، اظهارداشت: این اقدام بسیار خوبی است و می‌تواند در راستای افزایش فرهنگ دریایی کشور و کاربردی‌ کردن آموزش متوسطه در این حوزه مفید باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه دستگاه‌های کشور باید برای اجرای سیاست‌های کلی، با تحقق برنامه پنجم در حوزه دریا همکاری کنند، اظهارداشت: آمادگی داریم به دلیل اختیارات قانونگذار، سرمایه بخش خصوصی را نزد بانک‌ها تضمین کنیم؛ بر این اساس مصوبه صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران و چابهار فراهم شده است تا کار تضامین را این صندوق انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور بخش خصوصی در بنادر ایران، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی بندری منعقد کردیم و امسال هم ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور منعقد شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: