کد خبر: ۲۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
قائم مقام شرکت ملی حفاری اعلام کرد
قائم مقام شرکت ملی حفاری درباره شرکت در پروژه های خارج از کشور گفت: با کشورهای عراق و عمان مذاکراتی داشته و قصد داریم در حفاری میادین نفت و گاز آنها مشارکت کنیم.
 محمدرضا تاکایدی در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت حفاری در میادین نفتی و گازی ایران افزود: در میدان آزادگان جنوبی شرکت ملی حفاری باید 40 حلقه چاه حفر کند که تاکنون حفاری 25 حلقه چاه به پایان رسیده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال آینده، با اتمام پروژه حفاری چاه های میدان آزادگان جنوبی این طرح را برای تولید به شرکت ملی نفت تحویل می دهیم.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ادامه داد: همچنین تاکنون 12 حلقه چاه در میدان مشترک یاران جنوبی حفر شده که به دلیل نبود تجهیزات موسوم به «رشته حفاری» این عملیات طبق برنامه پیش نرفته است.

تاکایدی به حفاری میدان آذر اشاره کرد و گفت: این میدان از نظر شرایط زمین شناختی و عمق چاه، از پیچیده ترین و سخت ترین میدان های نفتی ایران به شمار می رود که تاکنون سه حلقه چاه در آن حفر شده است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اطلاعات، حفاری میدان گازی کیش به مدت یکسال متوقف شده بود که با دسترسی به تجهیزات و اطلاعات لازم، از پایان سال گذشته کار را دوباره آغاز کردیم.

به گفته این مقام مسئول تا 6 ماه آینده حدود 6 حلقه چاه را تکمیل کرده و تحویل می دهیم.

قائم مقام شرکت ملی حفاری در ادامه از حفاری در استان گلستان برای نخستین بار خبر و افزود: از هفته گذشته حفاری یک چاه را در منطقه «صوفی کم» گلستان آغاز کرده ایم.

تاکایدی افزود: پیش بینی می شود که حفاری این چاه 2 هزار و 400 متری تا 6 ماه آینده به پایان برسد.

قائم مقام شرکت ملی حفاری درباره شرکت در پروژه های خارج از کشور نیز گفت: با کشورهای عراق و عمان مذاکراتی داشته و قصد داریم در حفاری میادین نفت و گاز آنها مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه در مناقصه های عراق و سایر کشورهای همسایه شرکت می کنیم، اضافه کرد: با شرکت اِنی ایتالیا نیز مذاکره کرده ایم؛ قرار شده پس از لغو تحریم ها و با فراهم شدن شرایط ، با این شرکت همکاری کنیم.

وی درباره حضور در طرح های نفتی کشور لیبی نیز گفت: مذاکره با کشور لیبی به دلیل شرایط نامساعد سیاسی متوقف شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: