کد خبر: ۲۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر صنعت برق کشور 4500 میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد که نمی‌تواند آنها را وصول کند و باید به این مساله توجه کرد که این موضوع یک مساله‌ی اجتماعی و اقتصادی است.
حمید چیت‌چیان در مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با بیان این‌که برای حل مشکلات فعلی نیازمند راهکارهای اساسی هستیم، اظهار کرد: کلید حل مشکلات در کارهای تحقیقاتی و رشد علم است که باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که سهم این مساله بسیار حائز اهمیت است، گفت: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از این مشکلات خشکسالی 15 ساله است و علی‌رغم این‌که طی دو سه ماه اخیر بارندگی‌های خوبی را داشته‌ایم، اما نمی‌توان گفت که مشکلات آبی با این مسائل برطرف می‌شود.

وزیر نیرو با بیان این‌که مسائل اقتصادی و فناوری متعددی در کشور وجود دارد، گفت: کلید حل این مشکلات توجه به مسائل علمی و فناورانه است.

چیت‌چیان ادامه داد: وظیفه وزارت نیرو تنها رساندن آب و برق به مشترکان نیست و نباید اینگونه تلقی شود که اگر پولی اضافه بود آن را صرف کارهای تحقیقاتی کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات کم دولت اظهار کرد: اولین راهکار برای ارتقاء بهره‌وری استفاده از علوم و تحقیقات است و باید در زمانی که بیشترین مشکل را داریم به فکر استفاده از علم و تحقیقات باشیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که با ارتقاء کارهای تحقیقی می‌توان هزینه‌ها را کاهش و راندمان را افزایش داد، اضافه کرد: انجام کارهای تحقیقاتی به مانند یک زره برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بوده است و از این طریق ما توانسته‌ایم سد را بشکنیم و قابلیت‌ کشور را توسعه دهیم.

چیت‌چیان با بیان این‌که در وهله اول باید مشکلات شناسایی و راهکارهای حل آن مشکلات تبیین شود، گفت: پژوهش و فناوری تنها کار پژوهشگر نیست، چرا که تمام مدیران باید در این پژوهش دخیل باشند.

پژوهش تولید خودروی برقی در دانشگاه امیرکبیر

در ادامه فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باید ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد به طوری که بتوان از توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حوزه صنعت استفاده کرد.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی شریف تا دو سال آینده خودروی هیبریدی را تحویل وزارت صنایع می‌دهد، ادامه داد: قرار است که کار پژوهشی خودروی برقی در دانشگاه امیرکبیر و کار پژوهشی کل صنعت خودرو در دانشگاه تهران صورت بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص صنعت آب و برق اظهار کرد: قرار بر این شده که دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری در حوزه آب و برق داشته باشند.

فرهادی ادامه داد: اساتید دانشگاهی قرار است که فرصت مطالعاتی خود را در شرکت‌ها بگذرانند که این مساله نیز می‌تواند موجب ارتقاء صنعت آب و برق شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: