کد خبر: ۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: در 9 ماهه اول امسال شاهد رشد 100 درصدی ترانزیت بوده‌ایم.
 حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن در چهارمین اجلاس گفت و گوی سیاست‌های حمل و نقل منطقه‌ای اسکاپ در جمع خبرنگاران گفت: هدف این نشست در زمینه توسعه منطقه آزاد جنوب آسیا و آسیای مرکزی و 53 عضودارد.

وی افزود: در این جلسه تحکیم بین مناطق در زمینه حمل و نقل مطرح است تا بتوانیم به توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی برسیم.

عاشوری بابیان اینکه ایران در دو بخش حمل و نقل شبکه سراسری ریلی و بنادر خود عضواین کمیسیون است گفت: ایران توانسته 9 منطقه ویژه و پایانه‌های کشور را عضو بنادر خشک کند و همچنین 8 هزار کیلومتر ریل هم عضو شبکه بین‌المللی است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اشاره به اینکه عمده بارهای عبوری از کشور از سمت آسیای مرکزی به سمت جنوب کشور تراتزیت می‌شود که 80 درصد بار عبوری آن از شمال به سمت  جنوب بوده گفت: حجم این 80 درصد بار عبوری زیر یک میلیون تن است.

 

وی افزود: این کمیسیون سبب می‌شود که مسیر شرق به غرب تقویت شود و کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و... به سمت ترکیه و عراق می‌رود و بارهای کشورهای اروپایی را نیز از ترکیه به ایران و پاکستان می‌بریم.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با بیان اینکه طی دهه گذشته تا سال 92 روند ترانزیت کشور کاهشی بوده است گفت: اما در سال 93 با وجود تحریم‌ها شاهد رشد 50 درصدی بوده‌ایم و در 9 ماهه اول امسال هم به رشد 100 درصدی رسیدیم.

عاشوری گفت: در تعاملات موجب افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور می‌شود و با توجه به اینکه کشور ما یک چهار راه ترانزیتی موجبات خوبی را فراهم می‌کند.

وی در پایان افزود: یکی از بحث‌های اجلاس بین‌المللی ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری است که به دنبالان سرمایه هم به وجود خواهد آمد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: