کد خبر: ۲۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
رئیس کل گمرک خبر داد
در حالی دولت یازدهم با شعار مذاکره و تسهیل روابط تجاری و اقتصادی روی کار آمد و تمام تلاش خود را صرف توافق هسته ای و تصویب برجام کرد که در سال سوم این دولت، هنوز بیش از ۷۰ درصد تجارت ایران با ۵ کشور است و خبری از گسترش روابط اقتصادی با کشورها نیست.
به گزارش تجارت آنلاین،عود کرباسیان در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 93 استان‌گلستان افزود: در سیاست‌های ابلاغ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی 9 بند آن مربوط به سرمایه‌گذاری روی صادارت کالا است. حمایت همه‌جانبه هدفمند از صادرات کالا، گسترش خدمات تجاری و ثبات در امر صادرات کالا، از بندهای مربوط به صدور کالا در سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

وی درباره اقدام‌های دولت تدبیر و امید در اجرایی‌شدن سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی و در حوزه صادرات کالا گفت: تاکنون اقدام‌های خوبی از سوی دولت روحانی در حوزه تجارت خارجی و صادرات انجام شده است.
کرباسیان حذف مجوزهای غیرضرور، حذف پیمان‌سپاری، ممنوع‌ کردن عوارض کالاهای صادراتی و شفاف‌سازی در بحث گمرکات را از جمله اقداماتی برشمرد که در جهت تسهیل صادرات توسط گمرک در سال‌های اخیر انجام شده است.
وی گفت: صادرات کالا از گمرکات کشور بیش از یک روز باقی نمی‌ماند و فقط صادرات کالای پتروشیمی می‌ماند. ساماندهی صادرات کالا از گمرکات کشور از اقدام‌های مهمی است که سال‌های اخیر توسط گمرکات برای رفع نگرانی صادرکنندگان انجام شده است.
رئیس گمرک کشور ارزیابی در محل کالاهای صادراتی، انجام تشریفات گمرک در خارج از وقت‌اداری، اصلاح قانون گمرکی و مکانیزه‌کردن کسب و کار را از دیگر اقدامات حوزه گمرک کشور عنوان کرد.
کرباسیان درباره ارائه خدمات به فعالان ترانزیت نیز گفت: تلاش می‌شود زمان را برای فعالان ترانزیت به لحظه برسانیم تا با کمترین هزینه و زمان انجام شود. اکنون زمان ترخیص کالا از 26 روز به 2 روز کاهش یافته و برای صادرات از 7 روز به یک روز رسیده است.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در 8 ماه نخست امسال تراز تجاری کشور مثبت بوده، گفت: این امر نشان‌دهنده این است که صادرات بر واردات در کشور برتری دارد و این موفقیت در شرایط تحریم به دست آمده است. در شرایط تحریم کارهای خوبی در امر صادرات کالا در کشور انجام شده و باید خودمان را باور کنیم که اتحادیه اروپا پذیرفته ایران پایلوت شود و ارتباط با 70 کشور را برقرار کنیم.امیدواریم بعد از برجام به کل دنیا دسترسی پیدا کنیم.
وی متذکر شد: تاکنون بیش از 70 درصد تجارت ایران با 5 یا 6 کشور بوده که بعد از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن تجارت با همه جهان می‌توانیم به کل بازارهای جهان دسترسی داشته باشیم و صادرات خود را ارتقاء دهیم.
رئیس گمرک همچنین با بیان اینکه از دی‌ماه آمار تجارت‌ خارجه اعم از کالاهای وارداتی و صادراتی روی درگاه گمرک به روز منتشر خواهد شد، گفت: اجرای این طرح هر چند برای گمرک زحمت می‌شود ولی خدمت ارزنده‌ای برای تجار و کارآفرین‌های داخل کشور برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: