کد خبر: ۲۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نقش مدیریت بهینه منابع در پساتحریم بسیار کلیدی است و انتظار این است که برجام دوم در نفت رخ دهد.
رکن الدین جوادی در جلسه با مدیران عامل شرکتهای فرعی، مدیران و رؤسای ستادی شرکت ملی نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: با لغو تحریمها، همه تنگناهای مالی به پایان نخواهید رسید و در این مسیر، مدیریت صحیح و بهینه منابع نقش مهمی در پیشبرد اهداف ایفا خواهد کرد.

وی با بیان این که در دو سال اخیر دولت تلاش فراوانی کرد تا با توجه به درآمدها، اقتصاد کشور را مدیریت کند، تصریح کرد: در یک سال آینده، نقش شما مدیران بسیار کلیدی خواهد بود و لازم است همه توجه خود را به مدیریت درست منابع و سرمایه ها معطوف کنید.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که اکنون ماموریت جدی برای سرعت دادن به توسعه صنعت نفت تعریف شده است، افزود: در ابتدا باید باور کنیم برای توسعه نیاز به تسریع در پیشبرد فعالیتها داریم و انتظار این است که برجام دوم در نفت رخ دهد.

به گفته وی، نقش مهم نفت در توسعه و بهبود اقتصاد کشور و سرنوشت مردم غیر قابل انکار است و ما نیز در این زمینه تکلیف شرعی و ملی داریم، بنابراین اگر اکنون می توانیم یک گام برداریم، آن را به وقت دیگری موکول نکنیم.

جوادی افزود: بسیاری از مشکلات انباشته ای که با آن مواجه هستیم، ریشه در منابع محدود مالی دارد و امید است با گشایشهایی که در آینده رخ خواهد داد، تصمیم گیریها سهل تر و بحث تفویض اختیارات نیز به شکل کاملتری اجرایی شود.

وی تاکید کرد: یکی از راههای تحرک، امید به آینده است و امیدوار هستیم با گشایش افقهای تازه، این امیدواری در اقتصاد کشور نمایان شود و فعالیتهای اقتصادی رونق و شتاب گیرد.

جوادی به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات اشاره و اظهار کرد: در فضای اداری باید از ورود به بازیها و جناح بندیهای سیاسی و مباحث سیاسی پرهیز کرد و در عین حال باید به وظایف خودمان که عمل به برنامه تولید در نفت است بپردازیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که باید با روحیه جهادی مانند دوران جنگ و بعد از آن که دوران بازسازی بود و خیلی زود کشور روی غلتک افتاد و نشاط و شادابی آگره گشای کارمان شد عمل کنیم، ادامه داد: مهمترین مسئله این است که شاداب و بانشاط بودن و باورِ توانستن، با وجود آگاهی به تمام مشکلات در دستور کار قرار گیرد و بخشی از مشکلات نیروی انسانی را نیز می توان با برون سپاری در کوتاه مدت حل کرد که باید در این زمینه فکر جدی شود.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم قراردادهای IPC بخشی از این ماموریت مهم را عهده دار شود و این فرصت را ایجاد کند که توسعه با استفاده از دانش روز، فناوریهای پیشرفته، سرمایه گذاری خارجی و همین طور با مدیریت بهینه تحقق یابد.

جوادی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از نظرات صاحبنظران، بتوانیم یک قرارداد کامل، شفاف و تفصیلی برای توسعه صیانتی از مخازن و حداکثرسازی منافع ملی فراهم کنیم.

بر اساس گزارش شرکت ملی نفت، در این نشست که با هدف ایجاد فضای گفتگوی صمیمی بین مدیران و ارائه نظرها و پیشنهادها شکل گرفته بود، مدیران عامل شرکتهای تابعه و مدیران ستادی به پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با محوریت پساتحریم و قراردادهای جدید نفتی نکاتی را از جمله ضرورت تشکیل تیمهای مذاکره و کمیته های تخصصی برای پیشبرد امور، ضرورت اهمیت مدیریت مبحث زمان و منابع برای استفاده بهینه از منابع و سرمایه های سازمان، اهمیت نوسازی تاسیسات و بهبود تجهیزات در دوران پساتحریم، به روز شدن فناوریها و ضرورت سیاست گذاری در زمینه مدیریت منابع انسانی و... مطرح کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار