کد خبر: ۲۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
در پی نمایش فیلم مادر کشی و بیان مطالبی در مورد نقش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو ) در ایجاد بحران آب در کشور، مهندس سید محمدرضا رضا زاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در موزه ملی ایران و در همایش سد سازی و میراث فرهنگی مطالب بسیار تندی را در مورد این فیلم بیان کرد.

 مهندس رضازاده با اشاره به فیلم مادر کشی گفت: دراین فیلم که توسط مرکز برسی استراتژیک ریاست جمهوری ساخته شده موضوع  آب که انصافاً موضوع خیلی مهمی هم است مطرح شده و چالش هایی مورد بحث قرار گرفته که به خاطر ورود به این بحث ها و باید به عزم سازندگان این فیلم آفرین گفت.

وی افزود: اما انتظار می رود که وقتی یک چیزی از یک چنین مرکز مهمی تولید می شود خیلی با دقت و وسواس بدون بزرگ نمایی و کوچک نمایی و با امانت داری مطالب را بیان شود.
 
ما در ذهن خودمان از مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری یک بت ساختیم که می خواهد مسائل استراتژیک کشور را رسیدگی کند، اما کارگردانی که این فیلم را می سازد امانت داری نمی کند، با تحریف  دو مطلب را به هم می چسباند تا مطلب مورد نظر خودش را به نتیجه برساند. این گونه رفتارهای ناصحیح باعث می شود آن عظمتی که در ذهنمان برای مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری  ساخته بودیم فروبریزد.
 
وی با اشاره به تحریف سخنان خود در مورد سد گتوند افزود: در این فیلم بخشی از سخنرانی بنده را در مراسم آبگیری سد گتوند پخش می کنند که چندتا جمله را کنار همدیگر گذاشته تا کارگردان و تهیه کننده معنای مورد نظر خودش را بگیرد. خدا وکیلی ماهرانه هم این کار را انجام داده بود.
 و من فکر کنم همکاران من هم اگر این فیلم را نگاه کنند متوجه این هم نمی شوند.
 اما من خودم تو ذهنم بود که چی گفتم، فیلم کامل مراسم را از اول دیدم متوجه شدم با کمال تاسف جمله وسط را قطع کرده اند تا اثبات شود ما در پوشش رسی گتوند اشتباه کردیم.
 
وی ادامه داد: چرا معنای حرفی را که می گویید نمی سنجید و وزن نمی کنید؟ به راحتی قشر عظیمی از افراد خدوم این مملکت را زیر سئوال می برید.
 
مدیر عامل شرکت آب و نیرو افزود: دراین فیلم ما به عنوان متهم معرفی شدیم و گفته می شود که 650 سد تو در کشور ساخته شده که 120 عدد از آنها هم با زور و فشار مثلا مسئولین سیاسی محلی بوده. اما من اینجا عرض میکنم سهم ما از آن 650 تا سد تنها 8 سد بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار